oplysning om Gu10 led pære

Jeg sidder og kigger efter nogen ledpære til vores køkken, og er blevet lidt i tvivl omkring Spredningsvinklen, nogen steder står der 40 grader, andre steder 60 grader og nogen igen 25 grader, skal jeg forstå det sådan at  en Spredningsvinkel på 60 grader, spreder lyset mest og f.eks 25 grader sprder det mindst, som en lommelygte eller lign.?

 
Synes det er svært at finde rundt i, jeg skal finde  nogen pære der svare lidt til de 25watt halogenpære vi har i forvejen, og de skal gerne kunne dæmpes(det er dog ikke det vigtigste) og lyset skal være den rigtige farve.


Så har vi også en lampe i stuen som har G4 20W pære i(5 pære i nogen runde glasting, så pæren skal lyse hele vejen rundt), der skal jeg finde noget som svare til de 20W, også i den rigtige farve, men som kan dæmpes. hver gang jeg finder en der svare til ca 20W kan den ikke dæmpes, og den der kan dæmpes svare til 10W. nogen der kender noget der??
<a id="fancybox-left" href="javascript:;"><a id="fancybox-right" href="javascript:;">
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er korrekt en 60 graders spreder mere end en 25 graders.
Prøv at se på din 25 graders halogen pære, hvilke spredning den har, google den, eller nogle gange står det på den. Det belyste areal bliver størrere, jo længre afstanden er fra lyskilden?

Håber det hjalp dig lidt

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Jeg har lige købt nogle GU10 3 Watt diodepære i XL, de kostede 70 kr stk.

Det er med de firkantede smd dioder, og med et lidt mat glas, de giver et fantastisk behageligt lys, men lyser samtidig rigtig godt.

mvh jens

Ang. lampen i stuen, syn's du så ikke at de 5*20W giver alt for meget lys?
Det syn's jeg i hvert faldet med de par halogen lamper jeg havde i stuen (1 med 4*20 og en med 5*20), hvor jeg ledte efter alternativer.

Alt efter hvor/hvordan dine lamper er placeret, så tror jeg sagtens at du kan smide de 1.5W LED-pærere (dem der svarer til 10W) i, uden du vil syn's lysstyrken er faldet for meget, og så vil du kunne dæmpe din lampe oven i hatten, til når du skal hygge.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis