Tip til kvaler med klinker i kælder søges

Følg tråden
jensjacob
jensjacob
Postnr: 2500
jensjacob jensjacob

Kære gør det selv folk

Jeg har fjernet en sauna og en række skabe fra mine kælder, og så skal jeg have sokkelfliser hele vejen rundt. Alt i alt betyder det, at jeg skal have fat i omkring 40 kvm fliser - helst i en farve og en størrelse, der svarer til de eksisterende. Men netop den størrelse giver mig grå hår.

Den hedder 25cmx25cm og er stort set umulig at opdrive, hvis den skal være i omtrent knækket hvid og til omkring 200 kroner pr. kvm. I hvert fald de steder jeg har været. Det er alt fra Mosaikhjørnet til Flise Bent og Vivild Fliser.

Nu vil jeg så høre, om der er en klinkekender eller to, der har et godt tip til, hvor jeg skal søge, inden jeg giver op og banker det hele op:-) Det håber jeg nemlig i den grad på at kunne undgå. Er der for eksempel nogen som kender gode hjemmesider eller butikker i Sverige, der kunne ligge inde med noget?

På forhånd tak for hjælpen

mvh

jj

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
40 m2 sokkelfliser? Det var mange?
Skal soklen være 25 cm høj eller hvad?

Er dit eksisterende klinkegulv på FN's liste overbevaringsværdige gulve. Eller er det bare et klinkegulv? .o)

I stedet for at spille talentet på at lede efter "noget der ligner" hvad så med at bruge fantasien lidt og finde på noget andet. (Der ikke ligner). :o)

Fodlister. En klinketype i en helt anden farve. Granitplader, marmor, Corisan, børstet rustfrit stål, en påmalet fodliste. Find selv på flere. :o)
je__ns
je__ns
je__ns je__ns

Hvis du sætter et billede ind af fliserne, vil det være nemmere, så kunne det jo være, du fik et tip om velegnede fliser/klinker eller sokkel.
For du kan vel bruge en vellignende flise/klinke, som du skære et par strimler af til sokkel?

mvh jens

jensjacob
jensjacob
Postnr: 2500
jensjacob jensjacob Trådstarter
Thanks for svarene.
He, he - ja man skulle næsten tro, de var på FN's liste over bevaringsværdige ting.
Jeg kunne selvfølgelige bare slå det hele op, og på den måde komme uden om problemet, men det er et forsøg på at spare penge i forbindelse med renoveringen af et hus, der rent pengemæssigt virker som kviksand.
Soklen kan skæres til. Den skal ikke være 25cm høj, men der vil i givet fald fortsat mangle omkring 20 kvm klinker, der hvor sauna og indbyggede skabe stod. Her vil jeg helst have samme størrelse fliser. Der er fire rum, og jeg overvejer, at slå alle klinker op i et rum. Hvis jeg gør det forsigtigt, kan de måske bruges til at lappe hullerne i de tre andre rum.
mvh
jj
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Nej-nej.

Nu er det jo forskelligt kvordan man ser på tingene, men livet er alt for kort til at lede efter fliser "der ligner"

Bare på med nogle marmor klinker.
Og vær klar med den gode historie om dengang du personligt huggede dem ud under en cykeltur til Syditalien i 1994.

Historien vil være langt sjovere end 40 meter sokkelklinker i en kælder! :o)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Fliser - tip til lægning
    Lav-Hus
  2. Klinker i alle rum?!
    Lav-Hus
  3. Klinker/fliser i huset
    Lav-Hus
  4. Er klinker, klinker?
    Lav-Hus
  5. klinker