Isolering af gammel skævt beton gulv

Hejsa.
Jeg er igang med at istandsætte mit gamle hus, og i den forbindelse er jeg kommet til et soveværelse hvor der er støbt betongulv. Dette ville jeg gerne prøve at isolere bare EN SMULE. Synes dog det virker mig en smule uoverskueligt at skulle banke dette op også, så jeg tænker på at isolere ovenpå hvis det kan gi bare en smule. Det drejer sig om ca 20 kvm.
Er der nogen der kan komme med lidt vejledning til hvad der bedst kan svare sig, eller hvad der vil være bedst?
Jeg har selv følgende ideer.

1: rette gulvet nogenlunde med selv nivilerende spartel, derefter damp spærrer plastik, derefter 20 mm flamingo, derefter 16 eller 22 mm spånplade - Gulvtæppe..

2: rette gulvet nogenlunde med selv nivilerende spartel, derefter damp spærre plastik, derefter Thermofelt isolerings plader - Gulvtæppe.

Hvad vil i mene giver bedst resultat ? Og er der andre alternativer?

Mvh
Manden
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil ikke give dig anden fornøjelse, end at du skal til at save af døren og hæve fodlisterne

 

Det ved jeg nu ikke. Den første cm isolering på et gulv giver jo en procentuel kæmpebesparelse.
(Svarende til at du har et hul i din væg og du dækker det af med plast)

Men det er rigtigt at det er svært at efterisolerer gulve og at der i gamle huse ofte er fugtproblemer

Og forinden gulve bør tag, vægge, vinduer og installationer efterisoleres. Det er der langt bedre økonomi. I.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også