Elevationsseng knirker

Ja jeg ved ik rigtig hvor jeg skal stille dette spørgsmål henne, så det bliver her.

Vores lameller på elevationssengene knirker mere og mere.
Og det lyder efterhånden som en gammel skibsbriks.
Jeg har efterspændt hele sengerammen og ved derfor at det ikke er den.

Men hvis jeg f. eks løfter madrassen og trykker i midten på en lamel så knirker den.
Der sidder et stofbånd i midten der jo nok bare holder på det hele så jeg tror ikke det er årsagen, og ude i enderne er der gummi, om det også er for at holde lamellerne på plads ved jeg egentligt ik.

Deer sidder nogle andre gummidutter som man kan rykke frem og tilbage efter hvor hård lamellerne skal være, de sidder ligesom over to lameller.
Men det er ik der problemet er, for det er generelt snart hele sengen der knirker.

Har i et godt råd til hvad jeg kan gøre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et tegn på at du skal ligge mere roligt i din seng
Mon ikke det gummi der skal afhjælpe knirkeriet i enderne er ved at være lidt hårdt. Udskift lamelbunden.
Hejsa..
Ved sku ikke om det vil virke, men jeg tror det. ;-)
Hvis jeg var dig ville jeg tage en vandforstøver, og lave en sæbeblanding.. prøver at sprøjte lidt på der hvor du tror problemet er, og se om det hjælper.. jeg mener det som et forsøg på at lokalisere problemet, ikke en rep. af det.. men måske kunne det hjælpe (??)
Mvh Jan J
Men det må vel umidelbart være muligt at konstaterer hvor det knirker når du trykker på hver lámel - hver for sig.

Men i stedet for sæbevand så var stearin måske en mulighed. Ihvertfald er det friktionsnedsættende når træ skal glide mod andre materialer.
Endeligt er det vel osse muligt at det er selve lamellen der knirker når den belsates.
På et tidspunkt, da jeg var ung osv, havde jeg også en knirkende seng.
Det klarede jeg ved at skrue alle lamellerne fast til vangerne.
Bor for med et 3 mm bor, og sæt en passende skrue i hver lamel.
Så knirker det ikke længere uanset hvad, måske kan lamellerne knække

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for jeres svar dem vil jeg kigge mere på:o)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis