Ønsker måske at bygge mini CNC

Hej CNC'ere

Jeg har med stor interesse læst jeres indlæg og er blevet meget inspireret.  Overvejer kraftigt at bygge en selv. Jeg kan se på de forskellige projekter at der er tale om forholdsvist store CNC-fræsere, og det er ikke den størrelse jeg er interesseret i.

Mine krav er følgende:

1. Arealmæssigt skal der håndteres et område ca. et A4-ark - måske en anelse større.
2. Der skal fræses i:
            a. Blød plast - polystyren - 1-2 mm
            b. Plexiglas - max 5mm
            c. Krydsfiner max 5mm
            d. pap(1mm) - karton - evt. ved udskiftning af fræser med laser
            e. PCB - printplader

3. Da det er små emner der skal udfræses vil 0,01 cm præcision være højeste krav
4. Z-aksen skal kun kunne indstilles til en fast højde

10.000kr spørgsmålet er nu hvordan det kan gøres og især hvad den samlede pris kommer til at ligge i. Er projektet realisabelt indenfor 5.000kr - alt inklusive ?

mvh
Steen
Hej CNC'ere Jeg har med stor interesse læst jeres... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bo. Det vil da være interasant hvis der kommer tal på hvad det egentlig koster det er jo det første alle nybegyndere spørger om, jeg ved godt jeg var meget kort for hovedet da jeg bare skrev nej og det mener jeg stadig. Selvfølgelig kan du sikkert lave en maskine billigere men den vil sikkert ikke leve op til dine forventninger og så laver du en ny maskine hvor du ofrer det der skal til i kr. og ører. Det er det samme med at lave en lille maskine, den er altid for lille.

Mvh Jørgen.
Ja det er rigtig Jørgen men det han skal bruge den lille maskine nu godt klare. med hensyn til priser så prøver jeg lige at lave en pris på min den lille maskine men ja det er squ ikke altid let at sætte pris på da man næsten heletiden bygger om til alt køre godt det ved jeg da fra den store maskine jge bygget for den kan jeg ikke sætte pris på mere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis