Puch Maxi Tændingsanlæg

Hejsa! :-)

Jeg er i gang med at renovere en Puch Maxi K fra 1976.

Jeg er nu rendt ind i et problem... Håber I kan hjælpe mig med det ;-)

Da jeg ville skifte alle elektriske komponenter på bagpladen, glemte jeg at holde øje med deres placering...

Så nu savner jeg et svar på hvordan at tændspolen, platinerne, kondensatoren og lysspolen er sat sammen, og i hvilken rækkefølge?
Jeg kan nogenlunde huske at de fleste af tingene var sat sammen via kondensatoren, men i hvilken bestemt rækkefølge og hvilke af tingene som var hæftet på, husker jeg ikke?

Håber virkelig at der er en der sidder med et svar på mit problem som kan hjælpe...? :-)

På forhånd tak
Hejsa! :-) Jeg er i gang med at renovere en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lavede lige et hurtigt google-søg og det viser sig fx at NGK's tændrør er høj værdi =koldt tændrør, og lav værdi = varmt tændrør hvor det på BOSCH tændrør er lige omvendt...

Tjek det her link, der er en god beskrivelse og et diagram du kan kigge lidt på.

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/tendror.php
Jeg takker for svaret!

Jeg bruger selv et NGK tændrør med varmeværdien 4, så det må vel siges at være rimelig varmt, derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor det er helt sodet til, efter en køretur. Det giver i min verden, ikke mening?
Næhhh det lyder lidt underligt. Især hvis du siger den egentlig kører fint nok. Du sagde du kun kørte en lille tur, men nåede motoren at blive varm så alt det sorte snask havde chancen for at blive brændt af? Når det ikke hjalp med varmetallet er jeg lidt på bar bund, men det var forsøget værd...

Jeg ville nok søge hjælp andre steder som fx http://www.puchklub.dk/ Der sidder med garanti masser af entusiaster der ved alt mellem himmel og jord omkring Puch. Held og lykke med det...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis