Vand fra ikke-kondenserende gasfyr...

Hello kloge lav-det-selv folk.

Jeg har et ikke-kondenserende gasfyr der er 8-10 år gammelt. Fyret er ikke tilsluttet et afløb. Fra "røret til skorstenen" går en slange ned til en lille beholder med "et fordampningshul". Og det har fungeret perfekt i alle de år jeg har haft gasfyret.

Men denne vinter er der kommet så meget vand ud, at det ikke kan nå at fordampe, og vandet løber ud af beholderen.

Hvad kan der være sket? Jeg troede ikke at et ikke-kondenserende gasfyr afgav vand. Er der nogen der har en idé til hvad der er sket?

//mrtn
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det tænkes at det er på grund af den milde vinter, fyret køre simpelthen ikke nok, til at "skorstens røret" holdes varmt så vandet fordamper, og der dannes derfor mere kondens end normalt.

Det var blot en tanke.

Mvh Thomas Hansen

Det kunne også være luft fugtigheden som er meget høj uden dørs i år, jeg har ikke oplevet at eks. jorden er så gennem sjasket og blød på grund af al den regn vi har fået.
10 % mere så er det ved at vi skal have gæller for at kunne trække vejret, er der ting du har ændret der hvor fyret befinder sig som muligvis kunne have indflydelse på at der kommer kondens.
Hvilket mærke? Viessmann?
Tak for god input. Fyret er et Vaillant. Den eneste ændring der er sket, er at der er blevet skiftet et defekt print i efteråret. Men jeg synes stadig at næsten aldrig har været vand i beholderen, og nu kommer der vel mere end en dl om dagen...

//mrtn
Der er ingen ændringer af omgivelserne overhovedet...

//mrtn
Er der vejrkomptensering, og står den også, som den plejer?
Jeps, der er vejrkompensering. Men jeg ved ikke om den står...

//mrtn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis