Istandsættelse

Hej Forum

Jeg er flyttet fra min ca. 50m2 1-værelses lejlighed, og har fået den istandsat med maler, gulvslib og rengøring.

Jeg har boet i lejligheden i ca. 8 mdr, og hele lejligheden er hvid.

Det slog mig lidt, da jeg modtog en malerregning på 25.000 kr. for at male lejligheden, IKKE nyt tapet, KUN maling!

Er det normalt at man skal betale så meget for at få malet så lidt?
Andre der har været ude for noget lignende, som er kommet udenom det på en måde?

Jeg har vedlagt malerregnignen, så i måske kan tyde om det er rimeligt?

Need help! :'/


Mvh

Christopher

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jo tyde på, at du har svinet og voldet helt utrolig meget. Hvis du har holdt stribevis af abefester, går det ud over lejligheden!

Jeg stod for ca 10 år siden over for det samme problem, da min svigerfader kreperede. Jeg satte selv lejligheden på ca. 80 m2 i stand og fik den inspiceret og godkendt. Det sparede jeg formentlig små 50k ved at gøre. Jeg havde hørt fra andre, at prisen let kunne løbe op i noget omkring 60-80.000 kr.
Så den pris du har fået, er vist ikke unormal, ikke at jeg synes det er rimeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er sædvanlige!

Hvorfor interesserer sig for regningen - når arbejdet er udført?

Der har været et flyttesyn i forbindelse med fraflytningen - hvor de nødvendige arbejder aftales eller en fast pris aftales med udlejeren.

Malerregningen ser meget fornuftig ud. Men om arbejdet overhovedet er ydført eller ej ???

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
25.000 kr. synes jeg lyder af ALT for meget!!

Havde i aftalt hva der skulle laves?

Hvis jeg boede et sted i 8 mrd. ville jeg ikke mene at hoveddøren, radiatorer skulle males ligeledes kan man stille spørgsmål ved spartlingen af loftet.
Jeg flyttede fra en lejlighed i Søborg på 106m², og der malede jeg ikke selv, men havde spartlet det meste.
Alle vægge skulle males med en specifik, dyr, mat-hvid maling.
I kontrakten stod der, at jeg kun måtte male med dén maling, men jeg havde malet med andet maling, og gjort det med kraftige pang-farver så som en kraftig pink, mørk petroleum og lime-grøn.

Jeg fik en regning på 24k for at få slebet gulvet og malet alle vægge samt lofterne, for ej at glemme rengøring af køkkenet, hvilket jeg ikke havde haft tid til.

Så din regning på 25k for at få malet en lejlighed på 50m² syn's jeg lyder helt ude i hampen, selv inde i det centrale kbh.

Edit: Det skal siges dertil, at jeg have boet i lejligheden i 20mdr, og de 24k blev taget ud af mit indskud på 50k.

 

Jeg synes at prisen er fair nok.

Du har fået meget arbejde udført for pengene.

Min mor har lige fået et tilbud fra en maler, hun skal have malet fodlister + dørkarme i sin entré og gang. Derudover skal hun have malet ca. 6 - 7 m2 væg op langs trappen til hendes 1. sal. Der er malet gult nu og der skal males hvidt. + pudsning af ca. 1,5 m2 gul murstensvæg på en repó. Væggen herefter males muren hvid.

Pris iflg. tilbud kr. 19.000,- + moms.

Og hun bor i et rækkehus på 120m2, så det er begrænset hvor stor en entré og gang hun har i huset :-) Og fodlister + dørkarme er hvide i forvejen og skal males hvide igen...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
prisen er fair, hvis arbejdet er udført!

hvordan så den ud da du flyttede? hvis du har smadret den og tegnet på væggene, skal det jo ordnes for din regning, pga det er mislighold, synes det er mærkeligt at vinduer har fået 3 gange.
var de nymalet da du flyttede ind, ?

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Den var nymalet da jeg flyttede ind, og har ikke hærget den. Har røget i den, men der er en grænse for hvor meget jeg har kunne ryge på 8 mdr.

Det var en gammel dame der havde boet der i 20 år før mig, så alt blev ordnet inden jeg flyttede ind.

Mvh

Christopher

det svært og sige synes jeg, røg sætter sig og farver hurtigt, men ville ikke mene vinduer skal males efter 8 måneder, måske en lille hurtigt tur, men så heller ikke mere.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Nu er det ikke så længe siden jeg selv flyttede ud af en lejlighed samme størrelse hvor jeg dog selv malede, grunden til jeg gjorde det, var at jeg havde hørt fra venner og bekendte at maler arbejde let kunne løbe op i 8-10 K alene for væg og loft. Tror måske det ligger i at du har røget i den. og udlejer måske har aftale med maler om at når vinduerne skal males er det altid tre gange osv. Jeg skal så ikke kunne sige om dette er gjort eller om det ikke er gjort, hvilket man jo også har hørt. At regninger til bolig udlejnings firmaer altid lige bliver presset lidt, da de jo sender regningen videre og derfor ikke sætter de store spørgsmåls tegn. Tror prisen efter regningen er meget rimlig, som alle skriver, hvis det er udført. Så anbefalingen må jo nok desværre være at du ryger udenfor selvom det er "din" lejlighed. Dermed vil en del af punkterne forsvinde ihvertfald hvis man kun bor der i 8 måneder.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også