Bygge Skur/værksted

Hej.
Det hører nok ikke under "lav-hus" men det var det bedste sted jeg kunne finde

jeg mangler et værksted. vi har et haveskur til skovl. plæneklipper mm. men jeg har ikke noget sted jeg kan indrette til at være værksted eller det har vi et 3 m2 skur jeg lige nu kun bruger til min lille drejebænk men det er over hovedet ikke stort nok så vil have noget på 9-20 kvm 
Men men men
Jeg startede med at kigge i silvan efter en færdig løsning og de har denne

Men til 9999 kr må det da kunne gøres billigere selv plus at det nok lige er lidt for småt

Hvad vil det koste at bygge et på 13-17 m2
Hvad vil det koste at isolere det?
Sten eller trægulv?
Bygge det i træ eller musten?


Håber der sidder nogle eksperter derude der har styr på det for jeg har aldrig rigtig bygget noget lignende 

Prisen skal helst ligge under 13000 da det er min smertegrænse men i må sige vis det er helt ude i hampen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke du kan lave det meget billigere, end sådan et færdigt bygge sæt.
Men du skal vel også have det isoleret, og have noget beklædning indvendigt?

Efter min erfaring kommer man ikke så langt, for de beløb du nævner.

Men prøv nu at finde lidt priser på tingene, og kik evt i DBA og G&G, efter byggematerialer, for hvis man kikker sig grundigt for, kan der da spares en del.

 

mvh jens


 


 

viktor 1702

Kommer helt an på hvilke materialer du vælger at bruge.

Men nogle punkt-fundamenter og så bygge op derfra?

Men prøv at spørge i dit lokale byggemarked, de har som regel nogle folk som ikke laver andet en at regne tilbud ud, og de ved, (når du har givet nogle mål og måske et rids af dit redskabsskur) hvad der skal bruges og du får en pris på om det kan betale sig at tumle med det selv.

Kommer også an på hvordan du har "hænderne skruet på" om du har de fornødne værktøjer til selvbyg, tiden/lysten og evt en hjælper er altid godt om ikke andet for selskabets og det sociales skyld

Du/i skal vel så også ha' et lille rejsegilde til slut måske

13 til 17M2 kræver nok en byggetilladelse? (måske nye regler her) og dermed en ekstra udgift.

Held og lykke med byggeriet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis du "stjæler materialerne" og selv laver arbejdet så kan det gøres næsten gratis. :o)

For 1000 kr./m2 kan du nu nok få dig et rimeligt værksted.

Og byg nu noget der dels ser ordentligt ud og dels passer til de eksisterende forhold.
Noget der tæller positivt på ejendomsværdien. Og IKKE noget ejendomsmægleren foreslår fjernet inde et eventuelt salg. :o)
Jeg byggede i sommers 22 m2 isoleret skur/ værksted og i forbindelse med dette 27m2 carport. Jeg støbte stolefødder i jorden og monteret stolperne på disse. Lukkede af med eternitplader ved terræn og byggede skelet. Vindpap på ydersiden med mine beklædningsbrædder på (med fer og not, magen til dem på mit hus ), smed 100 mm isolering i vægge og loft og sluttede af med krydsfiner. På taget har jeg teglrøde B7 bølgeeternitplader og over carporten trapez pladetag. Inde i værkstedet lagde jeg grus og fliser som jeg fik gratis via dba.dk i carporten lægger jeg fliser til sommer.

Ind til værkstedet har jeg monteret en udhus dør med rude i til ca. Kr. 900,- det hele er bygget op af mit hus, så den ene væg i værkstedet havde jeg i forvejen

Projektet har kostet omkring kr. 30.000,- inkl. Moms. Jeg har lavet alt selv. Så jo, det løber hurtigt op!

Sidste år lavede jeg en tilbygning på 83 m2 til vores træhus. Det indeholder tre store værelser, Walk-in closet, badeværelse og lidt gangareal. Der var for ca. Kr. 300.000 kr i materialer inkl. Gulvvarme og materialer til el installationer.

Til begge projekter har jeg fået Stark i Roskilde til at beregne materialer. Dog har de ikke været så gode til det, så tilbygningen kostede ca. Kr. 30.000,- mere i materialer fordi de regnede forkert og derudover måtte de selv æde en regning på kr. 15.000,- for 2 x pumpebil til levering af beton, da deres rådgiver der havde været ude og se mit hus da tilbuddet blev lavet, ikke havde taget højde for at de ikke kunne båndaflæsse beton med 50m bånd, da betonbilen ikke kan kører ind i min 40 m lange indkørsel.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis du bestiller nu, ser det ud til at du sparer 2.000 kr... det er på tilbud til 7.999

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej igen.
Nu har jeg haft lidt tid til at tænke over det og tror det skal blive et 18 kvm skur
6 kvm til redskabs skur også 12 kvm til værksted
Det skal sættes på punkt fundament og ikke isoleres men der skal være rimelig solidt gulv
Taget kan sagtens laves af de der "gennemsigtige" plader det har jeg på det skur jeg har nu og det virker fint
Jeg ved godt det er lidt samme spørgsmål men hvad tror i det vil løbe op i vis jeg bygger alt selv.
Kan jeg slippe med 14.000-16.000 nu hvor det ikke skal isoleres og taget er forholdsvis billigt eller skal jeg regne med mere?

Ud til din lokale tømrerhandel med din fine håndtegnet tegning og så giver de gerne råd, vejledning og et tilbud på materialerne. Så kan du se hvad det koster og om du evt. Skal købe nogle af materialerne andre steder.

Jeg sparede lidt over 3000 kr ved at købe krydsfiner pladerne til den indvendige beklædning hos jem og fix, fremfor Stark, hvor alt andet blev købt og leveret til min adresse.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis