produktionsdato på eternit/fibercement

Ifbm med min tidligere tråd " valg af tag til garage med tagåse " har jeg et par spg vedr. fibercement.

1. har fundet flere billige rester af plader på nettet, men da jeg kan forstå at der var problemer da man begyndte at bruge cellulosefibre istedet for asbest, vil jeg helst ikke ende med at købe et nyt gammelt tag fra 1988. Jeg antager at diverse børnesygdomme er taget hånd om med tiden. så : kan man ud fra evt serienummer på pladen se hvornår pladen er fremstillet???


MVh. Jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jesper, ja det kan du godt, hvis du ringer til cembrit og fortæller dem hvad nummeret er, men husk efter de stoppede med asbesten er det blevet nogle elendige tage, mit eget er fra 97 og smuldrer en del, så det står til udskiftning, jeg ville hellere ligge 18mm douglas plader også køre tagpap på.

Mvh Rasmus

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Der produceres mange slags eternit og fibercementplader, (som vist iøvrigt er det samme. :o))

Det hjælper jo nok ikke at spørge Cembrit hvis pladerne er produceret på en fabrik i Spanien!
Og hvis det er ubrugte plader så skulle de da helst ikke have ligget på lager siden "cellulosefiberpladernes" skandaleombruste storhedstid sidst i 1980-erne. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis