Nyt TV2 Signal.

Hej til alle.

Jeg har gået og været noget irriteret over at tv2 nu skal til at være en betalings kanal..

I vores husstand findes der 5 stk tv. Og skal jeg følge den gængse fremgangsmåde skal jeg nu betale for 5 skt kort, samt læse udstyr til disse 5 kort..

Men så fik jeg den tanke at kunne man ikke stille een kortlæser ved stjerne punktet i installationen, og tilslutte den til resten af installationen igen.
Således at den heletiden kun laver tv2 signal men dette signal kan modtages på alle tv i huset.. så sparer jeg 4 læsere og 4 kort.. Er der er antenne sagkyndig der kan svarer på dette?

Med venlig hilsen Alex
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt at fordeleTV2-signalet ud til 5 skærme i stedet for kun én, hvis der er tale om en separat boks med tuner og kortlæser.

Har alle 5 skærme indbygget MPEG4-tuner? Hvis ikke, så vil det jo kun være muligt at se TV2 og intet andet. Ellers skal der købes en separat boks til disse skærme, blot uden Boxer-kort, til at se de gratis kanaler.

Uanset hvad, skal familien jo have lidt vejledning i, hvordan man skifter mellem TV2 og de resterende kanaler, da det jo så er to forskellige tunere, der leverer signalet.
Jeg har da set anonce for at det kun koster 199,00 kr. pr. kort for et helt år, og hvis det virkelig er nødvendigt at have 5. Tv apparater i huset, er det bare at betale 995,00 kr.
Er det dine børn der skal have Tv på værelset, så er her indgangen til at lære dem at det koster penge at se Tv. træk det i deres lomme penge.
Jeg kan nu sagtens følge Alex i, at han ikke har lyst til at betale 995 årligt for en vare, som angiveligt kun skulle koste 19 kr. pr. måned. Sådan fungerer det jo heller ikke med f.eks. kabel-tv - her er prisen den samme, uanset antallet af skærme i husstanden. Disstributionsomkostningerne hos Boxer er uforholdsmæssigt høje, når man har mere end én skærm i husstanden.

Jeg kan ikke se noget odiøst i, at Alex selv vil distribuere sit tv-signal rundt i huset. Så længe at han holder det indenfor sin egen hussstand - ellers er det selvfølgelig en helt anden sag...
Ved stjernepunktet i din antenneinstallation sætter du en digital modtager boks med et Boxer-kort til TV2. Denne modtager boks tilsluttes en modulator (koster fra ca. Kr. 250,- hos fx avexperten.dk), der forbindes til din antenneinstallation og så er det bare at kode moulatorens kanal ind i dine tv.

Jeg benytter en lignende metode til at distribuerer billeder fra vores videoovervågningssytem rundt om huset, således at alle tv kan vise det live.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

hvis din tv2 boks sender signalet ud på antenne kablet kan du frit dele signalet ud til alle skærme
har brugt det flere steder med parabol før man fik ekstra kort gratis
Annonce
Super. Tak for alle svarerne.

Irp: Alle skærme har enten mpeg-4 eller en seperat boks (uden kortlæsere)

Håndværkeren: Nu var ideen af jeg ikke ville af med (i mine øjne en formue) til kort, modtagere og kortlæsere.

Wezio: Det var også hvad jeg forestillede mig. Jeg kigger efter en modulator og vender tilbage når jeg får det til at virke, med en beskrivelse af hvordan det er gjort.

Anderswitt: Det var lige min ide at sende tv2 signalet ind på antenne kablet igen.

Jeg vil vende tilbage så snart jeg har samlet anlægget.


Med venlig hilsen Alex. Og godt nyt år til alle. :-)
Du skal være opmærksom på, at det signal du kan sende videre med modulatoren er analogt. Hvilket næppe er hvad du ønsker.
Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er bokse som sender det digitale signal videre af en eller anden grund enormt dyre.

Men det kan måske gå an med et analogt signal til børneværelset.
Hej

Mener man kan købe 2 ekstra kort ved Boxer så man har 3 i alt.
Efter hvad jeg kan se koster hver ekstra kort et engangs beløb
på 299 kr. Kan jo være det gør det lettere at få til at fungere

Hilsen Jan
Tak Jens, den vinkel havde jeg ikke lige overvejet. Jeg vil se hvad jeg kan finde. Og om jeg overhovedet kan finde en løsning der er tilfredsstillende.

Jan: Det er nu heller ikke så meget selve kortene der er det helt store problem , det er det isenkram der skal til at læse kortene. 4 stk ci-slot kortlæsere og en boxer box..

Med venlig hilsen Alex
En mulighed kunne være en hdmi splitter og så nogle lange hdmi-kabler. Men det bliver også hurtigt dyrt, og alt efter hvor stor afstand du har mellem dine tv, er det heller ikke sikkert, det er muligt.

Hvis du finder frem til en løsning, må du endelig dele. Jeg har samme problem som dig, men har ikke kunnet finde en fornuftig løsning på det, hvor man ikke skal investere i en masse ny hardware, som man ved er forældet om nogle år. Det virker dog som, at der så småt er begyndt at komme løsninger frem, hvor man har en modtagerboks og kan fordele til en række tv, men det er stadig dyrt og vist også hovedsageligt til de standarter de bruger i usa.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis