montering af spot

hej skal have monteret spot i køkkenet, og fandt lige 2 sæt i kælderen som kunne komme op.
det er hver 1 sæt med 4 spot og transformer.
nu kener jeg godt reglerne for montering af dem,
men skal lige høre da jeg har 2 sæt og 1 transformer kun kan trække 150w og hver pære er 35 w så kan jeg kun sætte de 4 til som sættet består af ,nu skal jeg så bruge alle 8.
kan jeg så dele min tilledning til transformeren så jeg kan have begge kørenende fra samme udtag eller skal jeg have hver deres udtag?

selve udtaget, har jeg et loft stik som jeg kan gå ind på og taqge der fra, så hvad gør jeg hvis man ikke kan dele den tilledning til begge transformer, for så skal jeg vel have en ny tilledning og ny udtag til den anden transformer.

hvad gør i andre tager i fra loft siden af udtaget som en aml lampe eller går i bag på stikket og tager den fra udtaget og sætter til transformere.

nu er det jo sådan at jeg ikke på færdige sæt må andre med en større transformer for så må jeg ikke selv lave det.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal dele ud, så dine transformere trækker hver deres spot. Men 240 voltsforsyningen, kan de godt deles om.

Har du overvejet at bruge diodepære  i stedet for, og så nøjes med en traffo?

Jeg ville nu foretrække nogle 240 volts spot, med GU10 fatning, så er der et kæmpe udvalg af lyskilder, at vælge imellem.

mvh jens


 

 


 

jo men nu har jeg dem, jo det er jo et sæt så de er for lavet alle ledninger som sidder i transformeren. hvis jeg ændre på ledningerne ryger garantien og sikkerheden.
man kan jeg dele mit 230-240 v til begge transformere eller skal jeg bruge 2 udtag så begge transformere får fra hver deres sted?
elleres kan jeg vel serie forbinde de 230 v til transfomeren

Du kan sagtens bruge en tilgang på 240 volt, hvis du deler den ud på en forsvarlig måde.
Nu ved jeg ikke hvordan dine transformatore ser ud, men skal 240 ledningen monteres i samlemuffer, kan du jo bare sløjfe videre til den næste transformer.
mvh jens


 


 

nej nu prøver jeg lige og forklare ordenligt.
jeg har et sæt hvor jeg har en transformer hvor der er tilsluttet fra frabrikken 4 spot ledninger til 4 spot. der i transformeren skal jeg sætte mit 230 v ledning i for at den kan køre og lave 12 v.
derfor skal jeg høre om jeg kan tage fra loft udtaget ud til begge transformere eller om jeg kun kan tage ud til den ene transformere.
det er kun en eller 2 ledninger fra loft lampe udtaget til transformeren og resten er lavet fra frebrikken.

Nå på den måde, du kan sagtens tilslutte begge transformatore, i det samme loftsudtag, ingen problemer med det

mvh jens

ok fedt nok. skal der være adgang til transformerene i køkkenet eller er det nok at der 1 meter fra køkkenet er loft lemmen til hele loftet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis