Hærdning af reparationer i beton før gulvspartel

Hejsa,

Jeg er i gang med at renovere badeværelse, og har i den forbindelse fået lagt pex-rør samt nyt gulvafløb i det eksisterende betondæk. Rillerne til rørene og hullet ved afløbet har jeg fyldt med beton, og det er nu tanken at der skal et lag selvnivellerende gulvspartel på for at få gulvet op i den rette højde, derefter et lag alm. gulvspartel til at lave fald på gulvet, og endelig vådrumsmembran og fliser.

Iflg. producenten af gulvspartlen skal første lag hærde ca. 1 døgn, før næste lag kan lægges, og dette lag skal så hærde yderligere 5-7 døgn, før vådrumsmembranen kan påføres.

Mit spørgsmål er nu, hvor længe beton-reparationerne skal hærde, før jeg kan hælde gulvspartel på?
Hejsa, Jeg er i gang med at renovere badeværelse... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder spændende.

Hvilket Lip produkt er det helt præcis du anvender?
Det er LIP 210 jeg har brugt til første lag gulvspartel. Til at oprette fald bliver det nok enten LIP 228 eller Alfix Planemix 50... Vådrumsmembranen bliver nok også enten LIP eller Alfix...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har forresten oprettet spørgsmålet om vådrumsmembranen som en ny tråd - det var vist lidt langt væk fra overskriften:-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også