Kaffe: Kontakt tid på min. 3 min. med varmt vand?

Jeg er lidt ny inden for det med at lave kaffe Jeg drikker normalt bare instant kaffe, Peter Larsens økologiske er faktisk fantastisk.

Nå, men jeg har altså fået en pose malet kaffe i gave. Jeg har sådan en glaskande fra Bodum hvor der er et filter af metal i halsen, i den vælger jeg så også at ligge et normalt filter, så jeg slipper for grums og rengøring.

Der står så bag på pakken til kaffen at det er vigtig at kontaktiden med det varme vand er minimum 3 minutter. Når jeg hælder vand i filteret går der altså ikke andet end 45 sekunder, så er det løbet igennem.

Hvordan skal jeg sørge for det har 3 minutters kontakttid med vandet?

Tak

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Jeg er lidt ny inden for det med at lave kaffe... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om de laves mere, jeg har købt min i en genbrugs butik.
Og der hører sådan et lille stativ med hvori der sidder en sprit brænder så kaffen kan laves medens man sidder ved spisebordet og hygger sig i venners lag.
Det lyder sgu hyggeligt. Nu har jeg tilmeldt mig et kaffeforum hvor jeg er ved at få kyndig hjælp.

Den gode kop kaffe venter forude et sted:0)

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Stempelkaffe og stempelkander laver nu udemærket kaffe :-)

Dog skal man have fat i en espressomaskine hvis man rigtigt skal i gang :-)

Rookie der forsøger at lave tingene selv, har en hobby-side om kaffe, kaffemaskiner, espressomaskiner og lignende.
svensk kaffe, en gryde kaffe, koge op ca. 90 grader, så lader man grumset falde til bunds, og drikker, nemt. så kunne man vælge at lade det læbe igennem et kaffefilter.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Ja jeg har læst i et Luky Luke blad, at en kok udtaler sig om at god kaffe laves på følgende måde. Man tager en gryde og fylder op med kaffebønner lidt vand ved og koger det i en time, så smider man en hestesko i gryden, synker den til bunds, er kaffen for tynd ! Velbekomme
Annonce
Er vi ude i skipperhistorier nu, Håndværker??

Jeg har selv været igang med lidt kaffebrygningsforsøg her de sidste dage.

Kaffemaskine med larmende og gurglende gennemløb af bønnerne i filter: Pissekold kaffe! Æv
Kaffe fyldt i filter ligesom the og sænket ned i glohed vand nogle minutter: Tyndt sprøjt! Æv
Stempelkaffe!! Perfekt, stærk og varm kaffe! 

Med venlig hilsen
ktm

 

Næh det er nu rigtigt nok at min Bror står og steger Bacon i kælderen, forstå det hvem der kan med det lækre køkken de har. Sort højgans bordplade og låger mm.
Din kaffe maskine køre du lige en gang ediekesyre med vand igennem 4 dl. syre og 6 dl. koldt vand. Herefter to gange rent vand, så gurkler den ikke mere og kaffen er varm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også