Antenne-kabel-rod

Gåe her og roder med antennekabler på husets antenneinstallation. Der skal være tre dåser. Har fået en forstærker udleveret af yousee med to udgange. Har koblet den ene udgang til en vægdåse i stuen. Det er den den længste ledning - den fungerer ufmærket. Den anden udgang er der koblet en splitter på, og den ene udgang fungerer udmærket. Der er en ret kort ledning på, ca. 1 m, før den havner i vægdåsen. Den sidste derimod, er problemet: Der er kun saft nok til at finde de analoge kanaler. Ledningen fra splitter til vægdåsen er nok 4 m. Alt er samlet med stofa/yousee godkendte -materialer og kabler, så det burde ikke være her, det er galt. Det, jeg selv kan komme i tanker om, er, at der er forskellig modstand pga længden i kablerne, så splitteren sender mest "kraft" i den retning, der er lavest modstand??
Så måske skal kablerne være lige lange på hver side af splitteren? Har tjekket med det samme tv på begge splitter-vægdåser.   

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-(2-vejs-splitter).asp
Det er en splitter lignende denne, jeg bruger.

- Og alle vægdåserne er naturligvis slutdåser ;-)

Hejsa..
Er der et af stikkene der bliver brugt til internet ?? Hvis ikke, kan du så evt prøve at bytte om på splitter og forstærker..???
Deruover forstår jeg ikke lige din måde at løse den der på.. Mener en spliter til 3 tv. og en forstærker med 1 udgang, ville være at foretrække.. m.m der er noget data ind over ?
Mvh Jan J
Jeg tror ikke på at 3 meter ekstra kabel er nok til at dæmpe signalet under acceptabelt niveau - og slet ikke i forlængelse af en forstærker.

Det lyder mere som en defekt/forkert monteret ledning!

 Certificeret Statiker

Skrevet af helja på 28 dec 2011 17:36
Hejsa..
Er der et af stikkene der bliver brugt til internet ?? Hvis ikke, kan du så evt prøve at bytte om på splitter og forstærker..???
Deruover forstår jeg ikke lige din måde at løse den der på.. Mener en spliter til 3 tv. og en forstærker med 1 udgang, ville være at foretrække.. m.m der er noget data ind over ?
Mvh Jan J
Grunden er den, at den forstærker jeg har fået fra Yousee har en radio/fm-udgang, en data-udgang og to tv-udgange. Men jeg skal bruge tre - deraf behovet for en splitter.
Skrevet af Ingenioeren på 28 dec 2011 18:24
Jeg tror ikke på at 3 meter ekstra kabel er nok til at dæmpe signalet under acceptabelt niveau - og slet ikke i forlængelse af en forstærker.

Det lyder mere som en defekt/forkert monteret ledning!
Har tjekket i begge ender - både ved splitter og slut-dåse: Intet problem. Så nu prøver jeg at skifte ledningen.

Annonce
Har nu prøvet med et nyt kabel: Marginalt bedre, men stadig ikke godt nok til digital modtagelse. Kan det´være fordi der ligger en masse ledninger og er en masse trådløse enheder lige i nærheden??
Har nu prøvet at lede en ledning ad en anden vej: Samme resultat, så det kan ikke være inteferens fra andre ledninger eller trådløse enheder. Måske er det slut-dåsen??

Hvis der altså er andre end mig selv, der læser denne tråd???
Det var en dårlig splitter - øv!!!
Skrevet af egoland på 29 dec 2011 22:21

Hvis der altså er andre end mig selv, der læser denne tråd???

Det er jo ferie periode

Mit næste forslag ville være at bytte rundt på kablerne i splitteren og såfremt det ikke virkede, bytte rundt på stikdåserne! Men du fandt selv fejlen så case closed.

Godt nytår

 Certificeret Statiker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis