Hvor finder jeg enStanglås / Paskvilsystem til min Rationeldør?

Hej med jer alle.

Så er det blevet tid for at udskifte min stanglås / paskvilsystem i en rationeldør.
Systemet er slidt og har svært ved at slå paskvillerne ud.... Desuden er der knækket en tap af selve låsekassen... Så det er en udskiftning der skal til :-)

Hvor finder jeg den til en billig pris?

Jeg har været hos den lokale handlende på området... men han havde den ikke hjemme... Så skal han bestille den hjem.. så kan den jo nok findes billigere...

Den jeg skal bruge:
Fabrikat: FIX
Model: 6151 2620 01
Højre eller venstre hængt er jeg lidt i tvivl om.. hvordan er det lige man afgør det?? Hvad er hvad?

På forhånd tak

NJORD :-)


MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det billigste er at købe hos den lokale medmindre du vil bruge langt tid på at lede.
Der findes uendelig mange modeller og rationel bruger næsten ligeså mange forskellige.

Carl ras har en der næsten passer på nr.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/doerbeslag/doerpaskviler/kantstanglaase/kantstanglaas6151-1981pz72/

Du finder ud af højre venstre, ved at stå på den sidde hængslerne er synlige når døren er lukket. Den side hængslerne sidder i angiver højre/venstre

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej igen.

Det kan være det er lige så billigt.... At købe den lokalt.. Jeg er blevet varslet ca 680 + moms....

Den er nemlig her:
http://www.totallaase.dk/shop/fix-stanglaas-6151-2931p.html
til 685,- men så kommer der jo nok en masse transport omkostninger... den er jo ret lang....

Min dør må så være venstrehængt. Den sidder i den sydlige facade og er indadgående. Her er hængslerne indvendigt og i mod øst.

MVH Njord

MVH Njord
Kantstangslåse/paskviler er normalt ikke højre/venste orienterede.

Og alt efter dørens alder skal du nok være glad for om du overhovedet kan finde den rette.
Har du iøvrigt spurgt hos Rationel.?

Og endeligt. Hvad beror forestillingen om at reservedele skulle være blevet billige. I. .o)

Jeg har ikke spurgt hos Rationel...

Tror ikke de har juleåbent.... Og de har desuden en vis modstand mod at private ulejliger dem... de handler via diverse tømmerhandler (der ikke havde nogen paskvil liggende i de rigtige dimmensioner....) 

Døren er iøvrigt kun 10 år gammel... og systemet er tidligere blevet justeret / trimmet så det kunne fungere længere.. det hakkede når man skulle låse.... Geometrien der udfolder paskvillerne er efter min mening forkert... den kan låse, hvilket min gør når den er slidt....

Et lidt hårdt huk op med dørhåndtaget her kunnet klare problemet i nogen tid.. men ikke længere... Den låser totalt.... Og så er der en tap knækket på selve låsekassen....

Jeg tror ikke den slags reservedele er billige som sådan... men det er altid rart ikke at skulle betale mere end nødvendigt.....

MVH Njord


MVH Njord
Paskvilen bliver blot endnu dyrere ved at købe den hos rationel, da det bl.a. herning tømmergård der importerer og sælger til rationel.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis