Utæt ventil gulvvarme

Hej

Vores gulvvarme taber tryk efter et par dage. Jeg har fundet ud at at en såkaldt flexventil er utæt.

Se:

http://www.rabat-vvs.dk/d/Flexvent-...3972.htmlv


Jeg kan se, at en anden tilsvarende ventil har været utæt tidligere, men ser nu ud til at være tæt.


Ved I om man kan rense ventilen eller på anden måde tætne den eller man er nødt til at skifte den?

På forhånd tak. 


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kommer der vand ud af din ventil tilsvarende den mængde du fylder på anlæget

den ventil du linker til er en luft udlader som lukker luft ud at anlæget den kan godt dryppe lidt lige når den har udluftet
men der skal ikke komme flere litter vand udaf den i døgnet

har selv lige sat to på mit anlæg
Hej
Det er jo svært at sige om det er helt samme mængde, men ventilen er konstant våd. Jeg mener derfor at der er en fejl ved ventilen. Ved du om man kan gøre noget ved det eller den skal skiftes?
Der bør jo heller ikke være noget særlig luft at lukke ud.
tror ikke der er så meget at gøre end at skitte den ud men du kan prøve og afmontere den og skylde den med rent vand
sæt den på vandslangen og se om den bliver tæt ellere må den udskiftes med en ny
Hvis du følger dit eget link videre til producenten kan du se, at den indeholder en flyder, der aktiverer en ventil.
Du kan nok ikke adskille dimsen, men du kan da, udover at at skylle den igennem med vand, også prøve at rense ventilsædet ved at afmontere den røde plasthætte. Hvis der sidder kalk, kan denne fjernes med eddikesyre.
Nok lettere bare og skifte den, hvis det hele er monteret behøver du ikke tappe vand af. Og jo den kan skilles af.
Hej
Tak for gode indlæg.
Jeg tog den af, skyllede den og lagde den i eddikesyre. Derefter var den tæt igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis