Udendørs sencor - Strømforbrug?

Hos os er der efterhånden gået sport i at spare på strømmen, men vi forbruger altså også strøm som vi desværre ikke direkte selv får fornøjelse af.

Det drejer sig om udendørs lys som skal narre og skræmme tyveknægtene til at vælge et andet hus at bryde ind i.

Når vi er på ferie har vi 2 mekaniske timere på nogle 3 watts smd lamper 2 steder i stuen, og mht. timerne så kan mit måleapparat ikke måle noget strømforbrug der.

Jeg agter at monterer 2 udendørs sensorer til endnu 2 stk 3 watts smd pærer og min nyindkøbte 10W smd projektør som jeg er meget overrasket over effekten af.

Når jeg kigger på ex. JO-EL bevægelsescensor 150 grader til ca. 150 kr. så står der at den bruger 0,5 watt i timen, og det syntes jeg er reelt (= 10 kroner max årligt)

Men er der nogen der ved hvad Harald Nyborgs bevægelsescensorer bruger af strøm?

Eller den til kun 50 kroner stykket hos VVS eksperten?

Jeg hører gerne fra dig hvis du har eksperimenteret med ovenstående.

Iøvrigt har jeg netop bestilt en måler hjem fra Kina der kan måle watt forbrug helt ned fra 0 hvilket min gamle måler fra Harald Nyborg absolut ikke kan.

Kom ind i debatten med dit sparefif :-)

kh

Henrik - Herning

Hundefar

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg i årevis, haft de billige lyscensore. jo-el og andre billige.

Det har jeg ikke været tilfreds med, de tænder uden grund, eller glemmer at tænde,
og gik ofte helt kaput.
(alle justeringer afp. og de var til sparepære)

Så det blev jeg træt af, så jeg tog ind til den lokale elinstalatør, og købte 4 stk Servodan, de virker forbløffende godt. Og egentlig ikke overraskende dyre, og så tilbød instalatøren tilmed, gratis telefon support, hvis det kneb med tilslutningen. (hvilket dog ikke blev nødvendigt)
(vi har samme type på arbejde, de er ældgamle og virker stadig fortrinligt)


De bruger 0,8 watt, hvilket næppe er mærkbart på min elregning
mvh jens
www.servodan.dk/produkt/41-227


 


 

 

Ja, de billige er ikke noget værd. Køber også kun servodan. De koster godt nok kr. 200/stk., men de holder tilgængæld også.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio,

Tak for dit svar. Jeg har søgt vidt og bredt på nettet og jeg syntes ikke jeg kan komme i nærheden af kr. 200 pr. stk.

Kan du huske hvor du købte dine Servodan bevægelsescensorer? Ved du om de forhandles af et af de store byggemarkeder?

Kort svar imødeses.

kh

Henrik - Herning

 

 


Hundefar

Jeg gav 250 kr. pr stk, hos den lokale elinstalatør, for de Servodan jeg linkede til.
De kan da nok findes biligere på nettet, men så kommer der jo typisk porto oven i.
Det var lige de billigste på nettet, jeg kunne Google
http://www.engrosvvs.dk/shop/minilu...3718p.html  (små 240 kr pr stk.)


 

mvh jens

 

Så lykkedes det mig at skaffe 2 stk. af de anbefalede Servodan sensorer til i alt kr. 550 incl. porto. eller 275 pr. stk.

Nu er det bare så skide koldt udenfor så jeg ikke rigtig gider projektet

Men tak for råd og vejledning drenge!!!!!

kh

Henrik - Herning

Hundefar

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis