Suzuki Escudo perodisk fejl i acceleration

Følg tråden
Schunck
Schunck
Postnr: 2610
Schunck Schunck
jeg er i øjeblikket i Tanzania, hvor jeg har købt en lille Suzuki Escudo, 3 dørs, 4wd, Auto Gear, fra 1995.

Mit problem er at jeg oplever den ikke vil køre. Det sker, at bilen kører fint, men når jeg så kommer til en bakke holder motoren op med at trække. Efter jeg har holdt ind til siden lidt, kan jeg så køre videre i tvunget 1. eller 2. gear. Når det så går ned af bakke igen kan jeg igen aktivere automat gearet og køre indtil det igen går op ad.

Jeg havde et lignende problem for nylig, hvor jeg fik renset begge benzinfiltre (ved at mekanikeren pustede gennem dem, og overhældte dem med benzin og pustede igen) hos en af de lokale mekanikere. Herefter tilbragte jeg en uge med at køre rundt på små stejle bjergeveje uden problemer. Det skal nævnes at her er meget tørt og 36 grader varmt, hvis det kan have betydning.Jeg så 5-6 andre biler med tilsvarende problem på de sidste 10 km ind til byen. Jeg skal til en mekaniker i morgen, og vil gerne kunne fortælle, hvor han skal kigge. Ellers skifter de alle dele og siger det er der fejlen ligger (det er for det meste nogle fuskere, der driver værkstederne hernede).

Håber I kan hjælpe.

mvh Patrick

VH Schunck

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Du har vand i bunden af tanken. Og få så skiftet de filtre

Schunck
Schunck
Postnr: 2610
Schunck Schunck Trådstarter
Mange tak for hjælpen. Det var også, hvad jeg selv regnede med. Jeg var ved adskillelige mekanikere i dag, inden jeg fandt en der kunne lave det på stedet. Han rensede tanken og filtrene. Jeg kunne desværre ikke få nye filtre, da reservedele ikke er eksisterende. Nu er jeg spændt på, hvordan bilen reagerer, når vi i næste uge skal op i bjergene igen.

Det blev i øvrigt 71 kr. for den fine service.

VH Schunck

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Acceleration
    Lav-Bil
  2. Acceleration
    Lav-Bil
  3. Filtre
    Lav-Båd
  4. Rust i tanken på påhængsmotoren
    Lav-Båd