Totalrenovering af gammel patriciervilla

Hej allesammen Jeg håber, at I kan hjælpe mig med en ca pris på en totalrenovering af en gammel patrciervilla, som vi overvejer at købe i provinsen. Villaen er meget gammel, og det er stor set kun murværket, der skal stå tilbage. Dvs., at der skal laves komplet el, VVS, nyt tag, 2x badeværelser, køkken, gulve, vægge og efterisoleres samt bye vinduer og dørre. Kælderen skal graves ud, efterisoleres og have gulvvarme. Alt i alt den helt store tur, men det kan blive et fantastisk hus i et godt område. Huset er på ca 250 kvm. Inkl. Kælder. Materialet vil være "standard", men med respekt for husets oprindelige standard. Det er ikke et gør det selv projekt, og jeg vil maks komme til at stå for 5%. Jeg har hørt mange priser alt fra 1,5 mio. - 3 mio., men hvad er jeres erfaring?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange penge har du?
Hvor i provonsen?
Det er jo fuldkomment umuligt at svare fornuftig på.

Hvis en ny villa af tilsvarende størrelse koster 25.000 kr/m2 så så kunne et gæt være et sted mellem 15.000 og 20.000 kr pp. m2

Endvidere er det svært at forestille sig at du i samme område ville kunne få investeringen hjem igen. Fordi huse som bekendt prissættes efter 3B princippet samt areal.

Renovering af nyindkøbte parcelhuse er en underskudsforretning med mindre du selv udfører arbejddet. Eller tilbygger et antal kvadratmeter til under den forventede salgspris.

Hej

Det lyder som et projekt, hvor det er fornuftigere at rive det gamle hus ned og bygge nyt, da du stadigvæk vil være ejer af et ældre moderniseret hus  når du er færdig, og som prissættes derefter, hvorimod et nybygget hus til måske samme pris vi blive prissat betydelig højere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis