Solceller og nettomålerordningen

Først og fremmest, glædelig jul til alle LDS´ere

Jeg står og overvejer om jeg skal have et solcelle anælg og hvor stort det skal være. Der gives tilskud til anlæg op til 6kwh, men hvad hvis jeg installerer et på 7kwh?
Hvad sker der med strømmen som jeg over producerer, bliver den købt af mit elselskab, eller er det over hovedet lovligt at installere et over 6kwh?

Er der nogen herinde som kender lovkravene til dette? 


 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Først og fremmest, glædelig jul til alle LDS´ere... Vis hele indlægget
107 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

prøver lige igen med linket
solarglas.dk/dokumenter/Solarglas_Solcelle_ØkonomiBeregner.xlsx

Det med Ø i et link kan det her site ikke finde ud af

Hej Søren

Ja, programmet er låst, men du kan sammenligne det med lignende beregningsprogrammer og du får nogenlunde samme resultat.

Vores ambition da vi udviklede beregningsprogrammet var, at det skal være muligt at tage så mange parametre med som muligt, så den enkelte kan opnå en beregning, der er så reel som muligt.

Den forventede produktion er beregnet i et anerkendt 8og en smule konservativt) prognoseprgram på baggrund af et 6,44 kWp anlæg, retning syd, hældning 35 grader.

Mvh

Niels Lund

[email protected]

Http://www.solarglas.dk 

Den forventede produktion er beregnet i et anerkendt 8og en smule konservativt) prognoseprgram på baggrund af et 6,44 kWp anlæg, retning syd, hældning 35 grader.
Så 33 paneler af 195W, syd retning, taghældning samt DMI solskinstimer?

Der skrives følgende i regnearket "SolarGlas tager forbehold for evt. fejl og mangler i beregningerne..."
Hej Søren

Ja, det er helt naturligt at vi tager forbehold, når vi stiller noget gratis til rådighed.

En advokat, revisor eller andre rådgivere har typisk en rådgiverforsikring, der dækker i tilfælde af fejlslagen rådgivning. Derfor rådgiver vi altid vore kunder til at søge rådgivning ved egen revisor - specielt i forhold til brug af virksomhedsordningen, hvis der benyttes afskrivninger.

Mvh

Niels Lund

[email protected]

Http://www.solarglas.dk 

Hmm ? "Den forventede produktion er beregnet i et anerkendt 8og en smule konservativt) prognoseprgram på baggrund af et 6,44 kWp anlæg, retning syd, hældning 35 grader."

Har haft kontagt til et rat seriøst Solcelle firma/grossist som sagtens kunde simulere et 8Kw Pv på en 6Kw inverter...

Ofte så kontakt div firmaer så kan dem der er seriøse nok også finde ud af at komme med en seriøs og dokumenteret energi rapport for års energi produktion....

Ps Gad vide vilket beregnings program Solarglas bruger..

Annonce
K_Jessen: De bruger deres hjemmelavede regneark som der også er link til tidligere.

Niels Lund: Mit spørgsmål gik på selve anlægget og ikke på skatte beregningen.
Nu var det deres energiberegning jeg var ude efter...ikke den økonomiske beregning?. I skal ikke komme og sige at de bruger et hjemmelavet regneark til at beregne enrgi udbytet med....

Det findes der dyrt udviklede programmer til og det ikke UDEN GRUND... man kan ikke beregne et solcelle anlæg med en finger op i luften og en lommeregner... eller regne ark.. kom nu... lidt seriøse forventninger må i da have til en forhandler.
Hej 

Vi bruger et leverandørprogram og et uafhængigt program fra PVSOL. Begge programmer er anerkendt i Tyskland som prognoseberegnere ift. garantier og ydelsesforsikringer. Derfor er kendt for at være konservative i beregningerne, så der ikke loves guld og grønne skove.

Mvh

Niels Lund

[email protected]

Http://www.solarglas.dk 

Åååå ja det kender jeg godt.... virkelig godt beregnings program.... man kan alt efter vilken inverter producent man læner sig op af klynge op til 8Kw paneler på deres 6Kw inverter... nu ved jeg ikke hvilken inverter solarglas bruger( er også lige glad der er en logisk forklaring på talne)... men nok der for 6,4Kw pv til deres inverter...
Håber at i har været inde og tilpasse de klima data der gæller for dk. for dem de bruger er såvidt jeg ved 15- 20 år for gamle og siden har DMI lavet en ny form for solskins måling....
http://www.dmi.dk/dmi/nye_solskinstimer_paa_dmi_dk
Men ellers virkeligt godt beregnings pogram og pålidligt...
Skrevet af crh på 01 jan 2012 21:59

Hos Solia A/S koster et 3kW solcelleanlæg (ca. 3000kWh/år) knap 70.000 kr. For 100.000 kr får du et 4,8kW anlæg (ca. 4800 kWh/år).
Det ærgelige er at det jeg har fundet kan jeg faktisk få råd til, det kan jeg ikke med de priser du har fundet :-(
Øv øv

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis