Beklædning af gavl.

Hej og glædelig jul :-)

Jeg har et 1 plans gasbetonhus fra 1961.
 
husets gavl er lavet med, hva jeg tror er lodrette profilbrædder eller lign. for neden og en meget flot "sporplade" for oven.

vinduerne har jeg skiftet i sommers

Da de lodrette profilbrædder er meget mører har jeg tænkt på at skifte resten af gavlen... hva vil i mene at jeg kan bruge for at få et pænt ressultat. ??

Hvidmalede profilbrædder??

mvh Martin

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er jo mange muligheder, hvis du synes godt om profilbræder, så brug sådanne nogle igen.

De er jo nemme at sætte op, køb nogle trykimprenerede de holder i rigtig lang tid.
Trykimpremerede profilbræder, kaldes ofte mellemsternbrædder.

mvh samt god jul jens


 

Det der er der nu, er sådanne brædder og det synes jeg ikke er grimt.

Derimod vil jeg tro at klinkebeklædning (som jeg også har overvejet) vil se helt forkert ud, når der ikke er tale om et moderne byggeri??

Jeg hører gerne indput ideer og hvis nogle har en ide.... et prisoverslag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Når du nu har lodrette profilbræder, er det nemmest og billigst, at lave lodret beklædning igen, så passer det med den underliggende forskalling.

Vælger du en klinkbeklædning, skal du sikkert også lave ny forskalling.

Jeg har lige beklædt min garage med trykimprenerede mellemstern, her i sommer, det kostede godt 11 kr pr løbende meter. der går godt 8 løbende meter til en m2.

Så i runde tal koster det 100 kr pr m2

mvh jens

Mange tak Jens :-)

100 kr. det er da til at overleve... vil du mene at jeg kan lave dette trick på hele facaden, eller skal jeg gøre noget andet på den øverste del (som det er nu er det jo forskelligt lavet, trods sporpladen "ligner")


 

Der er nok gode chancer for at den øverste forskalling, hvor der nu sidder sporplader, også passer til profilbrædder. Ellers må du jo lige lave lidt extra, men det bliver nok ikke det store der skal til.

mvh jens

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay ja det har du ret i :-)

Du mener ikke at det vil se dumt ud at det hele er lavet på samme måde?? eller vil du lave øverste del anderledes for et bedre look???
Foroven og -neden og 1961 og vinduer i sommers?
Det kan jo være hvad som helst!
Et foto af omtalte gavl ville være helt oplagt! :o)
hej og mange tak for jeres svar :-)

Hpox: ja den havde jeg set komme.... skal se om det bliver nødvendigt, indtil videre er der kommet 2 gode bud uden billeder.

ORLA: Ivarplank har været oppe og vende, men eftersom flere herinde skriver at de "til enhver tid" vil vælge træ, er jeg gået bort fra Ivarplank, med mindre du da kan overbevise mig om det modsatte.... :-)
Hvorfor 1 på 2 ? synes du det er pænere eller er der fodele ved denne løsning??

Tak Martin
Jeg vil anbefale dig ivarplank lagt vandret i klink. Et een families hus med alm taghældning kan du lave for ca. 2500 kr. I planker. Der skal bruges rustfri skruer. Men så har du også en gavl du ikke skal male på og som ikke giver sig og laver sprækker. Jeg har monteret planerne i sort på tre gavle indtil videre. Det er pænt og stabilt.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også