Kondens på indvendig side af dampspærre..

Følg tråden
Lyst
Lyst
Postnr: 8800
Lyst Lyst

Hej..

Jeg er ved at total renovere mit fler-etagers hus..

Jeg har smidt 220mm isolering i spærfagene, hvorefter dampspærren er monteret, derefter har jeg forskallet med reglar på den flade side, hvor der så er smidt 50mm yderligere isolering i, til trækning af kabler osv. også..

Mit problem er så jeg ikke har fået lavet vindbræt da jeg ville vente med dette, indtil der skulle laves tagrende, men nu kan jeg se/mærke at helt ude i skunken hvor vindbrættet skulle have været monteret, der er dampspærren fugtig på indvendig side, er det fordi huset er varmere indvendig end den kolde luft der står "næsten" direkte ind på dampspærren ude fra? , Der køres kun med varmeblæser pt. så der er meget varmt indenfor, når de endelig køre..

Det er kun helt ude ved skunken der hvor damspærren er monteret på "ydervæggen/remmen" problemerne er, derfor jeg tror vindbrættet kunne være løsningen..

Men har jeg den rigtig "ide" når jeg tror problemet vil forsvinde efter der er monteret vindbræt og måske lidt yderligere isolering i bunden og tætning med noget skum eller ligende?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Der må jo være en kuldebro. Altså mangle isolering på den udv. side af dampspærren.

Men hvis din konstruktion ender med at ligne en af dem her, så er der jo fint.
http://guiden.rockwool.dk/konstruktioner/tag/hanebaand--og-bjaelkespaer

Alt efter hvilke tyber arbejder du har gang i frigives der jo vand i forb. med ombygningen.
En smule kondens over en kortere periode er helt uden betydning.
Lyst
Lyst
Lyst Lyst Trådstarter
Ja ved godt kondens kan forekomme men jeg opdagede det ved at jeg kunne se det var løbet lidt ned af den vandskurede væg i stuen i stue etagen min dampspærre er placeret som den på billedet og det er lige ved hæftningen på indervæggen i bunden at kondens forekommer, derfor jeg tror det er pga manglende vindbræt som jo levere direkte meget koldt luft..

På forhånd tak

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Lyst
Lyst
Lyst Lyst Trådstarter
Samt min opbygning ikke har skunk væg men går helt ud i spidsen med loftbeklædning, samt hulmurs isoleringen kun lige er eksisterende af ca. 6cm..

Be Smart - Not Stupid..

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Det du har er "en varm skunk" - bortset fra at der ikke er nogen skunk. :o)

Der er en risiko for at der er en utæthed i taget således at det er regnvand der løber ned på ydersiden af dampspærren.
Ligesom et vindbræt sjældent særligt isolerende i sig selv er der osse en vis risiko for at kondensen dannes andet steds end derhvor du ser den fremkomme.

Men de 2 tilfælde er meget sjældent forekommende, risikoen er beskeden. Og du har sandsynligvis ret i din vurdering.
Lyst
Lyst
Lyst Lyst Trådstarter
Good jeg har prøvet at mærke mig frem og har kun kunne se det et sted hvor det faktisk er løbet ned af indervæggene og der har intet været at se på taget og mine tag sider er lige kun med skorstenen i toppen.. , som er langt fra det sted hvor "vandet" kom ned.. Derfor jeg tror det er pga. Vindbræt, men under alle omstændigheder skal vindbrættet jo laves så må jeg
Håbe det sætter en stopper for det, så altid
Nye loft gulv osv i hele huset
Ikke bliver ødelagt

Be Smart - Not Stupid..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.