Skydedøre foran vaske/tørretumbler ?

Hej

Jeg har kigge rigtig meget på nettet efter en løsning og det har jeg desværre ikke fundet enndu !

Det går simpelthend ud på at når jeg skal til at lave toilet om, så skal vores vaskesøjle ned og står i 2 skabe istedet for oven på hinanden.
Fra venstre der starter vi med at skab til vaskemaskinen og så kommer der et skab til håndvask. Så kommer der et skab til tørretumbleren, og så til sidst et hængetoilet og så er den væg og gulvplads brugt på den side...
Jeg ville så have skydedøre foran skabene, da jeg ikke synes det er pænt at se på de maskiner. Men skabet er 60 og det er maskinerne også så bordpalden skal ihvertfald være 65cm i dybden før der kan monteres skinner til det ! Men har i setnoget lign, og hvordanplejer man ellers at gøre det ?

Har også set at ikea har en vaskemaskine med valgfri skabsfront og det var også en mulighed, men den løsning kan man bare ikke få til tørretumbler og så går ide´en ligesom lidt af den !

Håber i har nogl kreative svar...

God jul og godt nytår


 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke sikker på at jeg kan følge dig, har du tænkt på hvor de skydedører skulle være når du skal bruge maskinerne. Du tager vel tøjet fra vaskemaskinen over i tørre tumbleren, hvis du har traditionelle skydedøre vil den ene dør gå ind over den anden og dermed lukke for den ene af maskinerne. I dit tilfælde ville en jalusi skydelåge nok være det bedste, men det kræver extra plads til lågen når den skal være åben, enten over maskinen eller under den.
Men hvorfor skal det absolut være skydelåger?
Hvorfor ikke alm. hængslede låger?

Hvis vaskeskabet er 120 cm bredt er der i øvrigt plads til 4 skydelåger i 2 lag.

Og lav nu de låger og skabe af noget der kan tåle vand. For på et eller andet tidspunkt kommer der en overskyllelse af en slags.
Kan tumbleren tåle at blive lukket inde bag en skydelåge? Er der ikke krav om at den skal kunne komme af med noget varme??

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej igen

Som jeg skriver i første inlæg er skabene 60 i breden og der er 3 stk dvs 120 i breden og så kunne man jo skyde begge låger ind på midten hvor at håndvasken skulle være ! Men vil da også selv helst have alm hænglede låger men så bliver skatbet bare endnu dybere da maskinerne lige akkurat kan være i skabene og så ville skabet nok blive 70 dybe, og så en bordplade på 75 dyb og så begynder det og bliver en tæmlig dyb bordplade... Det med varmen som du beskriver CHR. det kan godt være, men det er mange som bare har vaskesøjle i et alm skydedørsskab ude i bryggerset og den løsning, kan man også få hos mange køkken forhandlere...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Uden at have set en lukket vaskesøjle i detaljer, så vil jeg gætte på, at der er god vetilation i top og bund.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Du kunne jo også lave todelte låger, så fylder de mindre ud i rummet når de er åbnet.
Du laver en låge der er to delt på den måde at den er hængslet både i siden og midt på, med magnetlåse inde i skabet vil det se pænt ud når de er lukkede, og som sagt fylder de mindre når de står åbne.
Mht. kreativitet så:

Hvorfor skal maskinerne bag låger.

Den integrerbare vaskemaskine fra Ikes består i at lågen er skruet fast på vaskemaskinen. Og det ser ret simpelt ud. Og må osse kunne gøres på en tørretumbler.

Asko Vølund har "fuldt integrerbare" vaskemaskiner og tørretumblere.

Er det måske muligt at lave en niche eller "udhulning" i væggen bag maskinerne/skabene. Så de ikke stak så langt ud i rummet. (På samme måde som hængetoilettets cisterne er gemt i væggen)

Maskinfronterne kan males og dekoreres så de fremstår mere delikate/apetitlige. :o)
Har søgt lidt på Askø Vølund og fandt de her maskiner

Vaskemaskine: Asko Vølund Frontbetjent Vaskemaskine W6884Dw

Tørretumbler: Asko Vølund Aftrækstørretumbler - T753W

og jeg tænke så at man måske kunne montere en låge uden på deres låge ?

For de fuld intregrerbare koster kassen...

og hpox den væg den skal stå op imod, er en ydervæg så kan ikke gøre så meget der desværre !

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Har søgt lidt på Askø Vølund og fandt de her maskiner

Vaskemaskine: Asko Vølund Frontbetjent Vaskemaskine W6884Dw

Tørretumbler: Asko Vølund Aftrækstørretumbler - T753W

og jeg tænke så at man måske kunne montere en låge uden på deres låge ?

For de fuld intregrerbare koster kassen...

og hpox den væg den skal stå op imod, er en ydervæg så kan ikke gøre så meget der desværre !

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Hvis det er en ydervæg, har du da alle tiders chance for at få dig et udekøkken der hvor du bygger en "kasse" maskinerne kan stå i

Du har ikke overvejet et såre simpelt forhæng, det er billigt og kan godt set pænt ud.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også