Granit bordplade ved vask?

Hej

Vi overvejer at få granit bordplade ved vasken også, men jeg er lidt betænkelig om sådan en granit bordplade kan holde til det. Jeg mener med vand og sæbe, så er det vil rimeligt hårdt for den? vil den blive misfarvet eller andet mon ?

Mvh. Flemming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har nogle erfaringer ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har en sort granit bordplade på mit badeværelse med en underlimmet vask. Det fungere fint. Dog kan kalk tydeligt ses på den sorte granitplade, især omkring vandhanen, men det er jo bare at give den en tur med en ordentligt gang kalkfjerner

Vand og sæbe misfarver ikke pladen. Du skal bare sørge for at vedligeholde den. Vi giver vores bivoks et par gange om året.

Hvis det er i dit køkken du skal have granit bordplade, så vælg en vask hvor vandhanen er monteret på. Så undgår du at skulle se på kalkaflejningerne på granit bordpladen

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har en blankpoleret, sort granitbordplade imellem komfurplade og køkkenvask. Den bliver voldet med fedtsprøjt, glemte vandstænk, varme gryder og pander direkte fra kogepladen og metalredskaber. Den er bare perfekt.
Når den bliver gjort ren med opvaskemiddel og efterfølgende tørret over med sprit eller eddike, står den som helt ny igen.
Det er, efter min mening, den helt perfekte bordplade.

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for svar, så lyder det til at vi godt kan gå i gang med det projekt, når køkkenet er sat op :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis