Hvilket dyrs lort er det?


Jeg fandt dette oppe på et skab i min garage. Der var bidt hul i en poser græsfrø og nærmest lavet en kattebakke ud af frøene og nogle løftestropper. Her har jeg fjernet posen og stropperne. Det lugter fælt (lidt som hønselort) og har en størrelse som er lidt større end rosiner.
Hvad kommer de fra?


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de er på størrelse med en lille olivensten er det rotter.
da ikke hvis de har alletiders spisekammer lige om hjørmet. Det er rotter. Fat i Mortalin!

 

Det er rottelort!
Rotter laver toilet. Det er mus der skider i samme tempo som de spiser. Få fat i kommunal rottebekæmpelse. Men det ser rimelig simpelt ud.. Det kan ordnes ved at fjerne det spiselige og sætte en smækfælde eller 2 poser brotagift.
Haha Ja, det skal nok holde nisserne væk

Mvh

Morten

Hvis det er nisser, så læg nogle svedsker. Så får de tynd .....

 

Fangede en fed rotte i smækfælden i nat. Den var 22 cm (37 med hale) Fik ikke taget et foto.
Så håber vi bare det var en enlig strejfer.


Tillykke med fangsten. Lad i alle tilfælde fælden stå. Men hvis det er det eneste sted du har fundet aktivitet (og der er ikke sker yderligere efter fangst af den første) er det sandsynligt at det er en strejfer. Og husk at du har pligt til at anmelde det hvis du har rotter. Det synes jeg du bør gøre hvis det viser sig at det drejer sig om mere end den ene.
Skrevet af mk.koch på 23 dec 2011 17:18
Fangede en fed rotte i smækfælden i nat. Den var 22 cm (37 med hale) Fik ikke taget et foto.
Så håber vi bare det var en enlig strejfer.

enlig strejfer siger du.. så skulle det da være første gang man høre om det :p   
Du kan næsten være helt sikker på at hvis der er mad, og lort. så er der flere end en.   
Om du kan være så heldig at komme af med dem, med fælder, og måske noget gift skal jeg ikke kunne sige. Men det skader nok ikke at høre kommunen om ikke de kan hjælpe på en eller anden måde.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis