Centrallås Avensis

På vores Toyota Avensis (1999) er centrallåsen begyndt at give problemer, når jeg bruger fjernbetjeningen. Jeg kan låse dørene med fjernbetjeningen, men den er holdt op med at fungere, når jeg vil bruge den til at låse dørene op. Hvis jeg bruger nøglen i døren, kan jeg fint låse alle døre op og i via central-låsesystemet, det samme gælder når jeg bruger 'panikknappen', som sidder ved førersædet. Umiddelbart virker det som om, at central-låsen i sig selv fungerer som den skal, og at det er fjernbetjeningen, der er problemet. Det mærkelige er, at jeg har to ´separate fjernbetjeninger som begge opfører sig på samme måde, og som begyndte at give problemer samtidig (dette var i øvrigt ifm et batteriskift i begge fjernbetjeninger). Jeg gætter selv på det må have noget med modtageren eller et styrekort at gøre. Men hvor sidder det på bilen?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her ;-)

Beskrivelse:
Kodning af org. fjernbetjent central til avensis:

På de ældre Avensis'er

Der startes så ledes, Nøgle IKKE i tændingslåsen og føredøren åbnet alle andre døre SKAL være lukke
1. sæt nøglen i tændingen, og fjern den igen (den skal ikke drejes)
2. luk og åben føre døren 2 gange (slut med åben dør igen)
3. sæt nøglen i tændingen, og fjern den igen (den skal ikke drejes)
4. luk og åben føre døren 2 gange
5. luk føre døren
6. sæt nøglen i og drej til tænding og tilbage til acc. 2 gange, og fjern derefter nøglen fra tændingen.

på dette tidspunkt vil låsene udføre automatisk kontrol, dvs at låsene smækker og låser op 2 gange, der fortsættes med den videre procidure med det samme selv kontrollen er færdig!

7. hold lock knappen på betjeningen nede samme tid med at du trykker 5 gange på unkock knappen
8. sæt nøglen i og drej til tænding, fjern derefter nøglen fra tændingen
9. åben og luk føre døren en gang.

så er betjeningen kodet, prociduren er tids begrænset, så det skal gå meget stærkt efter hinanden ellers virker det ikke, hvis du efter punkt 6. ikke får den selvkontrol hvor låsene selv smækker og låser op er der ingen grund til at fortsætte da det ikke vil blive registret, der er som regl 2 grunde til du ikke får selv kontrolen, og den hyppigste er at det er gået for langsom :-) men du får den heller ikke hvis der ikke er signal fra håndsenderen, altså hvis den er tør for batterier eller er defekt på anden vis.

Denne procidure er kun gældene hvis du har 1 fjernbetjening, og den ikke virker!!!!, har du 2 kan du også bruge denne procidure men det vil resultere i at kun den ene virker. Altså har du 2 fjernbetjeninger til din bil skal der bruges en anden procidure!!!

På de nyere Avensis'er

Bilen skal forefindes som følger:
1. KUN føredør åben
2. Nøgle IKKE i tænding

Dette virker kun ved genkodening (det gør den gamle metode også)

1. Sæt nøglen i tændingen og fjern den igen 2 gange
2. Luk og åben føredøren 2 gange (slut med åben dør igen)
3. Sæt nøglen i tændingen og fjern den igen
4. Luk og åben føredøren 2 gange (slut med åben dør igen)
5. Luk føredøren
6. sæt nøglen tændingen og drej til tænding og tilbage til acc. 2 gange,
7. Fjern nøglen fra tændingen.
8. Hold Lock og Unlock knappen nede samtidig i 1-1½ sek.
9. Hold en af knapperne nede i 3 sek.

Nu skal dørlåsen svare ved at låse og låse op igen 1 gang så er den ok.
Hvis den låser og låser op igen 2 gange betyder det at der er en fejl og
man skal prøve igen.
Det er også tidsbestemt så man skal være lidt vaks.



Ovenstående er sakset på Toyotaextreme. Kan selfølgelig være du har fået det til at virke nu

 Mvh Henrik

Det med at åbne og lukke dørene, går væsentlig nemmere, hvis du åbner ruderne i fordørene.
Alternarivt kan du påvirke kontakten til kabinelyset. (i føresiden)

mvh jens


 

Hej HRN2

Jeg har samme problem med min Toyota Avensis T22.  årg. 1999

   - Jeg vil høre dig om du fik løst problemet, og hvordan? Jeg har prøvet flere gange at om-kode den, men resultatet er stadig det samme :-( 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis