Miele T294C tørretumbler blæser kun kold luft

Min Miele T294C condenser tørretumbler er begyndt kun at blæse kold luft, ligemeget hvilket program jeg vælger, også det med "30 minutters varm luft".

Nogle gode ideer til hvordan jeg reparerer den?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at måle om der er spænding på varmelegemet. Hvis der er det, skal du måle om varmelegemet er defekt. Hvis der ingen spænding er på varmelegemet, skal du prøve at finde det relæ, som styrer varmen og se om det trækker. Til måling skal du bruge et universalinstrument.


 


fase

Fase:
Hvor køber jeg et universalinstrument?

Joy:
Hvad er en termoafbryder? En lille kontakt, som man skal trykke på plads?
Sådan en knap kan jeg nemlig ikke finde på min maskine, i alle tilfælde ikke dèr bag panelet som jeg har taget af bag på maskinen.

Hvordan/hvor renser man maskinen? Er det noget jeg kan gøre selv?
Jeg har renset filtrene inde ved tromlen, samt det nederst, som sidder bag en lille låge.
Det er en Brandt/Blomberg maskine som blev renset i kondensdelen, termoafbryderen er med en lille rød knap som kunne trykkes ind og varmelegemet virkede igen, den sad ved varmelegemet som sikkerhed ved remsvigt m.m.
Jeg kender ikke din tumbler, så det var et bud på problemet

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>

Et universalinstrument fås i mange udgaver. De billigste købes i tømmerhandler, T.Hansen og lign. steder. Ud af dit spørgsmål kan jeg forstå, at du ikke har stor kendskab til måling på elektriske kredsløb. Så hvis du begiver dig ud i målingens kunst, skal du vide, at nogen af målinger foregår med spænding på, og derfor udsætter du dig for at få stød.
Min anbefaling er derfor, prøv først at se om der skulle være en termoafbryder, der er koblet ud. Miele har ofte et diagram liggende inden i maskinen.


 


fase
Annonce
Få en elektriker til at se på sagen , det er ikke smart at du som lægperson begynder at måle 230V med et universalmåleinstrument , du kan komme til skade hvis du indstiller "måleren" forkert.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tak for svar, jeg vil ikke gøre noget som helst ved maskinen når den er sluttet til strøm, men man kan vist måle termostaten uden at den er sluttet til?

Jeg vil prøve mig lidt frem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis