Fjerne skrue uden hoved (Knækket)

Hej allesammen, jeg står i en lidt skidt situation hvor da jeg var igang med at sætte gardiner op i min lejlighed, drejede hovedet af den ene skrue da den var helt inde, så jeg har ikke engang en stump jeg kan få fat i, så tænkte om der er nogle af jer gør det selv guru'er herinde der har et lille fif til hvordan jeg kan få den skruet ud på nogen måde?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ikke lige kan fange skruen, med en tang af en slags, er du nok nødt at grave lidt ud i vægen, for at få fat.

Alternativt kunne du måske skrue en anden skrue, ind i kanten af rawplukken, og lade den knækkede blive siddende.

mvh jens

Lad den sidde og bor et nyt hul i gardinstangen og væggen.

Ellers kan du grave skruen ud af væggen. Hugge puds væk omkring skruen indtil du kan få fat i den med en tang. Når plug og skrue er væk udspartler du hullet og bore et nyt samme sted.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hov havde helt glemt at nævne, at det var i vinduesrammen den var knækket, altså i træet og ikke i selve muren.
Det gør ingen forskel.
Udskift "væggen" med "karmen". Og "puds" med "træ".

Men nu er der det at sige at løsningen af den slags problemer ikke handler om teknik og metode. Men om handlekraft. Knald et søm igennem gardinstang og karm. Så er den sag opklaret. :o)
Tjah det ender nok med at jeg må gøre det sådan, indskuddet skal jo også brugs på noget hehe, det irriterer mig dog stadig helt vildt at jeg ikke kan få det lort ud :p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
alternativt, så kan du også prøve at gøre det modsatte, nemlig at slå den længere ind ... hvis du har en dyknagle så kan du sikkert komme til at gokke den en, så den bliver undersænket med et par mm, hvorefter hullet kan spartles, evt. få et lille dup med malerpenslen og så kan du prøve igen med monteringen en halv cm ved siden af. er det hårdttræskarm, så bor evt for, det både mindsker risikoen for at træet flækker og for at skruen sætter sig og knækker i træet.

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Du kan evt. prøve at bore skruen ud.
Hvordan det?
nu har du så lært IKKE at anvende de skruer der følger med dyne-larsens persienner. de er lavet af grøn træ

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også