Vaskemaskine - udskiftning af lejer

Hej LDS´ere,

Jeg har en 4 år gammel AEG Electrolux Lavamat vaskemaskine hvor lejerne er gået. Jeg har skrevet til AEG og fået oplyst at en udskiftning af disse af deres montør vil koste et sted imellem kr.  4.000 - 5.000,- hvilket jeg ikke er interesseret i, da maskinen har en nypris på kr. 7.000,-

Jeg har derfor overvejet at undersøge reservedels prisen for nogle nye lejere og så udskifte dem selv. Er der nogle af Jer der har erfaringer med dette og kan sige om det er til? Kræver det speciel værktøj og er det meget tidskrævende?

Jeg er jo elektriker og LDS´er, så værktøj er ikke fremmede for mig

Men har hørt nogle sige at det er noget værre møg at skifte og nogle siger at det er nemt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wezio

Da ingen anden har svaret endnu vil jeg gerne give mit besyv med.

Uden jeg på nogen måde har en hel masse erfaringer med noget sådant.

Den eneste måde (som jeg ser det) at finde ud af det på er at skille vaskemaskinen ad, så se du hvor svært det vil være at skifte, jeg har hørt fra en elektriker at han har skiftet lejer i vaskemaskiner.

Så hvis du ikke medregner en service montørs timeløn transport osv. kan det helt sikkert godt betale sig.

Har erfaring for at man ikke skal være bange for at undersøge tingene, selv om min viden om det pågældende kan ligge på et meget lille sted.

Alternativet er at købe helt nyt eller en "dyr" reparation af en hvide-vareservice som koster mange penge.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.