Pris på div. lister

Er det kun mig er synes prisen på lister af forskellig udformning er helt vandvittigt dyrt. Jeg er altid ved at gå i brædderne hver gang jeg køber lister.

Sidste dag købte jeg f.eks- et stykke runstok, Ø 43 mm.
At betale: 95,96 kr./m og det er vel at mærke ekskl. moms! Så får jeg godt nok 10% rabat men alligevel!! Det var i den lokale tømmerhandel (Davidsen). Hvor køber I lister henne?

Jens

Venlig hilsen

Jens

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da en rimelig pris, tænk på hvor stort et spild der er når de laver lister. Hvem tror du der skal betale for det ?
Men du kan helt sikkert få det meget billigere hvis du lige smutter over grænsen, de priser de har der nede er til at græde af glæde over. Men det kan ikke betale sig hvis det kun er en rundstok du skal bruge.
Prisen må vel siges at være rimelig. For du købte og betalte jo. Prisen. :o)

Men prise afspejler vel dels at enese alternativ er at lave listerne selv. Hvilket for de fleste lister ville være langt dyrere.
Dels skal du jo betale for at du bare kan gå ind i den lokale tømmerhandel og dels forvente at de har 4 meter af din ønskede rundstokstørrelse på lager. Blandt 200 andre listeprofiler og størrelser.
Det forhold at du kan gå direkte ind fra gaden og hente lige præcis den rigtige liste skal der jo osse betales for.

Henne i jem&fix er listerne måske billigere. Men derer kun 20 forskellige at vælge imellem.
Og lige dit ønskede profil har de nok ikke.
Ja, det er klart, at det koster noget i forarbejdning og træet skal være god kvalitet uden knaster osv.

Jeg synes bare alligevel det er hyggeligt dyrt!

Håndværker: Er der noget at spare på byggematerialer over grænsen? KAn du anbefale et byggemarked. Jeg skal i gang med nogle større ombygninger (køkken + 2xbad), så det kunne måske godt svare sig.

Venlig hilsen

Jens

Jeg har i tidens løb skrevet mange indlæg om indkøb af byggematerialer i Tyskland, der er meget at spare. Søg i forumet og du skal finde :-)
Ja bare på med traileren, du kan få alt til din ombygning og til priser der nogle gange er det halve af Dansk priser, i Praktikker er der en del der også taler dansk. Det ligger i den sydlige ende af Flensburg.
Kvaliteten på trævarer i efter min erfaring bedre i Bauhaus og Max Bahr end i Praktiker. Udvalget er klart størst i Bauhaus for trævarer. Priserne i Bauhaus Flensborg er ofte op til 40-50% lavere end i Bauhaus Danmark (som jo ikke er billig, det er jo ikke en trælast hvor man kan få mængderabat).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis