gulvvarme men alligevel fodkoldt

Jeg har lige fået lagt gulvarme i vores nye køkken med nye køkkenelementer + nyt klikgulv. Da tømren lagde træplader med spor til pexrørene og varmefordelingsplader fortalte jeg ham at de ikke skulle gå under køkkenelementerne. Problemet er at han sandsynligvis har afsluttet dem for tidligt. Så nu kan jeg måle en varme nedgang fra 23 grader til 17 grader hen i mod køkkenbordet. Der er derfor fodkoldt når man står og laver mad.

Problemet skyldes også at pexrørene ligge i buer der hvor de vender om og disse buer vender mod køkkenbordet. I buerne er der ikke brugt varmefordelingsplader, hvilket vist er meget normalt. Men man bør vel kompensere for den dårligere varmeafgivelse i buerne og ligge dem tættere på køkkenelementer.

Hvad gør jeg nu? Har jeg en sag, har håndværkeren lavet en fejl?


16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser det har DU lavet fejlen, ved at fortælle håndværkeren at de ikke skulle gå ind under skabene. Der ville vendesløjferne have ligget så du ikke havde frosset om fødderne.
Så nej du har ikke en sag, du kan kun takke dig selv !
Skrevet af Håndværkeren på 20 dec 2011 10:15
Som jeg ser det har DU lavet fejlen, ved at fortælle håndværkeren at de ikke skulle gå ind under skabene. Der ville vendesløjferne have ligget så du ikke havde frosset om fødderne.
Så nej du har ikke en sag, du kan kun takke dig selv !
Det kan jeg ikke forstår du mener. Jeg beder ham om ikke at lægge varme under køkkenelementerne, hvilket køkkenfirmaet siger er korrekt. Så får madvarer i skabene ikke for meget varme. Jeg fortæller ham ikke præcis hvornår rørene skal afsluttes, det må da være op til ham at sikre at varmen fordeles til hele gulvet. Et køkkenbord har jo en standarddybde på 60 cm

Skrevet af helja på 20 dec 2011 18:07
Hejsa..
Er der blandesløjfe ?? hvad er din fremløbstemp. til gulvet ??
Mvh Jan

Der er en shunt og lige nu er fremløb på ca. 32 grader.


Skrevet af Håndværkeren på 20 dec 2011 22:46
Hmm. du opbevare da vel ikke madvare i underskabene, ja dåser og glas men da ikke lettere fordærvelige. Har du ingen overskabe ?
Jo jeg har overskabe. Det virker som du mener at der skal lægges varme i gulvet under køkkenelementerne. Har du nogen som helst erfaringer med det?
Nej jeg mener ikke at de skal ind under skabene, men at vendesløjferne godt kunne ligge lige under skabene når der aligevel ikke er varmefordeling på dem.
Og nej jeg har ingen erfaring i lige det område, men tænker logisk.
... Og det var ikke muligt at lægge pexrørene den anden vej? I det hele taget får man ikke fuld udnyttelse af rør der ligger i fordelingsplader på spån. Hvad er der nedenunder dit gulv? Der ryger en del effekt den vej, hvis der ikke er isoleret ordentligt.

 

HOV! Du bor vel ikke i en etageejendom?

 

HOV! Du bor vel ikke i en etageejendom?

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis