gulvvarme men alligevel fodkoldt

Jeg har lige fået lagt gulvarme i vores nye køkken med nye køkkenelementer + nyt klikgulv. Da tømren lagde træplader med spor til pexrørene og varmefordelingsplader fortalte jeg ham at de ikke skulle gå under køkkenelementerne. Problemet er at han sandsynligvis har afsluttet dem for tidligt. Så nu kan jeg måle en varme nedgang fra 23 grader til 17 grader hen i mod køkkenbordet. Der er derfor fodkoldt når man står og laver mad.

Problemet skyldes også at pexrørene ligge i buer der hvor de vender om og disse buer vender mod køkkenbordet. I buerne er der ikke brugt varmefordelingsplader, hvilket vist er meget normalt. Men man bør vel kompensere for den dårligere varmeafgivelse i buerne og ligge dem tættere på køkkenelementer.

Hvad gør jeg nu? Har jeg en sag, har håndværkeren lavet en fejl?


Jeg har lige fået lagt gulvarme i vores nye køkken... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener også at fejlen er din du har sagta tømren lagde træplader med spor til pexrørene og varmefordelingsplader fortalte jeg ham at de ikke skulle gå under køkkenelementerne.. Det har han jo overholdt.
Skrevet af CRHansen på 21 dec 2011 12:25
Jeg mener også at fejlen er din du har sagta tømren lagde træplader med spor til pexrørene og varmefordelingsplader fortalte jeg ham at de ikke skulle gå under køkkenelementerne.. Det har han jo overholdt.

Jeg kan ikke helt forstår det kan være min fejl. De må ikke gå under køkkenelementerne. Men han har valgt at afslutte dem tidligere måske 15-20 cm, oven i købet uden varmefordelingsplader pga af den vender rundt. Det er vel ham som "eksperten" som skal bedømme om hvor tæt de skal gå på køkkenelementerne før at varmen fordeles til hele gulvet? Jeg ved ikke jo ikke noget om det, og forventer at han tager den rigtige beslutning.


Skrevet af uldal på 21 dec 2011 09:46
... Og det var ikke muligt at lægge pexrørene den anden vej? I det hele taget får man ikke fuld udnyttelse af rør der ligger i fordelingsplader på spån. Hvad er der nedenunder dit gulv? Der ryger en del effekt den vej, hvis der ikke er isoleret ordentligt.
Det kunne han vist ikke pga gulvet som skulle ligge på tværs. Der er isoleret med 300 mm
Skrevet af uldal på 21 dec 2011 09:47
HOV! Du bor vel ikke i en etageejendom?

nej
Der laves ikke fordelingsplader til der, hvor rørne "vender".
Rolig nu.. Hvorfor kører du med en fremløb på 32.. ?? for mig at se er den noget for lav.. og da gulv varme er massevarme (du skal have varmet hele gulvet op) mener jeg at 35-42 er noget mere rimeligt.. ved godt der er flere ting der spiller ind..
Ved også godt jeg drejer fokus, men tror da du kan få det til at fungere som du nu har..?
Hvis du får det justeret rigtig ind, og din gulvvarme kører næsten hele tiden, og din rum temp. er som du vil have den, skal det ski nok virke..
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis