Skift fra naturgas - koster 15.000 at blive tilsluttet igen?

Hej med jer

Jeg overvejer at udskifte naturgasfyret med et træpillefyr - men HNG fortæller mig nu, at hvis jeg får nedtaget mit naturgasfyr, så har de et krav om at jeg får lukket for gastilførslen til adressen. Når man gør det, så kan man ikke genbruge røret hvis jeg en dag ønsker det genåbnet, og man betaler derfor 15.000 kr. hvis jeg en dag vil tilsluttes igen. (I øvrigt skal man efter 1. April, yderligere betale 6-7.000,- for at få det nedtaget).

Jeg synes det er et meget stort beløb, og hvor jeg før tænkte at fyrret alligevel var tjent hjem på få år hvis jeg ville skifte tilbage til gas, er det jo nu et lidt andet regnestykke.

Nu overvejer jeg simpelthen at slukke det gamle fyr, men lade det blive på væggen så jeg kan beholde tilførslen, selvom det jo er ret tåbeligt ... er der nogen der har andre ideer til at komme udenom problemstillingen?

/Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
få et gaskomfur, så kan du vel beholde tilslutningen okay muligvis er åndsvagt forslag men hvis det gamle komfur trænger til at blive skiftet ville du da få noget for pengene
Det er da altid noget at du kan få det afbrudt, mange ejere er stavns bundet til den gasledning.
Men gør som Pitza bageren foreslår, gaskomfur er det bedste overhovedet til madlavning. Og selvom du bare lukker fyret ned skal du jo stadig betale afgift af måleren og vedligeholdelse af nettet.
Men hvorfor skulle du fortryde, med de udsigter der er på gaspriserne om 10 - 15 år, ville jeg ikke betænke mig et sekundt længere.
Tror du Putin vil nedsætte gaZpriserne?
Ud med lortet.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis