tyverisikring

har lige fået stjålet min 15hk mariner er der nogen måde som man kan sikre den bedre end de motorlåse som man kan købe
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok svært at sikre sig imod, i vore dage har de Røvhulle jo batteri vinkelslibere med, Min bror fik sin 40 hk. stjålet  i år også. Nu har han boltet den fast med nogle bolte der skal en speciel nøgle til for at åbne, og så er den malet i nogle rigtigt skrigende farver overalt. D.V.S. også under motorhjelmen.
Den bedste sikring er at tage den med hjem, der er lidt bøvlet med så stor en motor, men måske det er besværet værd i betragtning af priserne på en ny motor.
I grove tilfælde har de jo skåret agterspejlet af. Det værste er at selvom de fanger tyvene og de får en straf, fortsætter de som intet var hændt når de kommer ud igen. Hug hænderne af dem, det er nok det eneste der hjælper.
det er bare så pisse ærgeligt at man ikke kan have en skid i fred. har min lille jolle liggende i en lille fredelig krog 200m fra vores hytte men hvis man skal have motoren med hjem hver gang bliver det ikke det samme er jo tit ude og fiske eller sejle 4- 7 gange om ugen alt efter vejr og vind . måske man skulle sætte en håndgrant i klemme under hætten det kunne måske afholde nogen af de værste

der er altid solskin bag skyerne

    Prøv at læse denne tråd
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165189

Her har jeg sat billeder ind, af den lås jeg har lavet til min 15 hk, Mariner.
Samt lidt andre tiltag

Alt kan stjæles, men efter flere tyvverier af motore i vores havn, har de ikke haft mod/tid til at hugge min, jeg kan se de hvergang, har rodet med havnepresenningen, men opgivet på forhånd.

Mit held at de andre motore er sikret så dårligt, ofte bruger folk, bare et opslidset rør, der skubbes ind over spændehåndtagene, og så en hængelås: De er forbryderisk nemme at brække op, hvis man kender fidusen, og ja det gør tyveknægtene.
mvh jens
du får da lige et billede her også-


 



 

 


 

 

prøver at lave begge løsninger fra tidligere tråd
takker for input
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også