Vådrumsfuge - Hjælp

Vi har overtaget et hus for nyligt og ville renovere badeværelset overfladisk indtil vi har råd til at lave nyt. Huset er fra 60'erne og det samme er badeværelset som primært er opbygget af gipsplader (vådrumsgips formoder jeg).
Problemet ligger i at fugen i badeværelset var gammel og uelastisk hvilket havde medført at der var kommet revner i fugen. Da vi så krattede fugen ud kunne vi se at der ikke er noget underlag bag fugen i det ene hjørne af brusenichen (det hjørne med bruseren), mens der var vådrumsgips underlag i det andet hjørne (hjørnet uden bruseren). 
Jeg har før fuget med silicone i vådrum, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre i det hjørne hvor der ikke er noget underlag? Skal jeg kontakte en murer eller er der noget man kan gøre?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis badeærelset er fra 60-erne er det næppe gipsplader.

Men i 80-erne lavede man gipspladevægge i vådrum af alm. gipsplader.

Men nu er det lidt uklart hvor den fuge er: Gulv/væg, væg/væg, fliser eller hvad? Og hvor bred den fuge er?

Det bedste vil jo være om du kan etablere noget fugestop, men ellers er det bare at få fugemassen til at hænge fast på begge flader!
Der er ikke meget bevægelse i en sådan fuge så det vigtigste er at du får bedst mulig vedhæftning til fladerne. (Fliser?). Og så holde øje med om der opstår fugeslip, at fugen vedbliver at være tæt.




Hej hpox - tak for dit svar og for at præcisere hvad der mangler af informationer:
- Fugerne er mellem væg/væg og de er af varierende tykkelse grundet ødelagte fliser så nogle steder er fugen 2 mm mens den andre steder er ca. 1 cm. Badeværelset inklusiv badenichen er opbygget i fliser.

Som sagt er jeg lidt i tvivl om hvad underlaget er da jeg ikke kan se noget underlag ved den ene fuge, mens at der ved den anden fuge er et underlag der for mit vedkommende godt kunne være gips. Dog ved jeg at badeværelset ikke er blevet renoveret siden huset blev opført.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis