Ideer til fuglebad her i vinteren?

Er der nogle gode tips til hvordan jeg bedst sørger for at fuglene i haven har frisk vand. Er det en god ide at hæve det og kan man gøre andet for det ikke fryser til is med det samme?
Er der nogle gode ideer?

Tak

LIFT-EAT-REST-REPEAT

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah du kan jo stille badet på et plast rør og så montere enten en varmetråd i bunden af badet eller en 60 w. pære i fatning der sidder lige under fuglebadet. Så er det da frostfrit.
Ha ha, ja det ville fuglene nok sætte pris på. Hår købt et almindeligt granitbad med tyk bund. Ved ikke om det gør nogen forskel hvis man stiller det på noget flamingo og måske beklæder siderne også?

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Næh det hjælper ikke en dyt, du er nød til at have en form for varme under badet ellers vil vandet fryse til is, og der vil en 60 w. pære kunne holde det isfrit !
håndværkeren.

60 watt. pære jeg mener at den er ved at blive udfaset.!

hvad med en temperetur styret døbekoger.
så kan fuglene få en dampbad.


en alternativ er en akvarievarmer. måske en god løsning.

du kan prøve at eksperimentere i fryseren om vandet kan holdes frostfri.
med dine løsninger.
Annonce
Der vil nok gå et par år inden glødepæren er helt udfaset, så tag problemet til den tid.
Men ellers kan sådan et lille varmekabel der eks. bruges til at lægge om cylinderen på en kompressor der står udendørs, godt bruges på undersiden af fuglebadet.
Er det ikke et gammelt husråd at putte lidt olie i vandet eller vil fugle ikke have det? Måske noget vandbaseret, så det blander sig med vandet, istedet for at ligge sig på toppen...
Det skal i hvertfald siges at de ikke har rørt vandet endnu selv om der ofte er et antal af op til 30 fugle indenfor en omkreds af 5 meter om badet.

Har dog aldrig hørt om olie i vandet, men håber andre kan gøre mig klogere.

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Er der nogen her der har haft problemer med frosset vand i denne "vinter"?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis