Hvordan trækker vi rør til emhætte?

Følg tråden
Marianne82
Marianne82
Postnr: 5230
Marianne82 Marianne82
Hej

Jeg håber, at der er et par kloge mennesker herinde der kan hjælpe os. Min mand og jeg mangler efterhånden kun at få sat emhætten op i køkkenet.

Vi har fået en murer til at bore et hul i muren til os og har købt en luftig emhætte med flexslange fra Ikea. Vi havde egentlig målt op til mureren hvor han skulle bore, men da vi kom hjem var hullet ikke den størrelse vi havde tegnet op til ham.

Mureren siger så at man blot skal bruge et spændebånd for at få presset slangen gennem hullet. Umiddelbart synes vi at det virker nærmest umuligt at få presset røret ind til at kunne passe i hullet. (Det drejer sig om ca 1 cm i diameter).

Er løsningen at vi køber et nyt rør, får boret hullet større eller at forsøge at presse røret ind med spændebånd?

Og kræver det isolering af røret. Røret går gennem to murede vægge med rockwool imellem.

Vil gerne spille lidt klog og stå med en løsning når nu min mand kommer hjem fra Jem&Fix turen:-)
je__ns
je__ns
je__ns je__ns

Du skal vel have en form, for ventil udendørs? Har du prøvet at kikke i dit lokale byggemarked, hvad de har af murgennemføringssæt , måske det kan løser dit problem.

mvh jens

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.