Ingen varmt vand..... !!!!!!!!!!!

Jeg har et oliefyr, HS Tarm ,jeg forstår ikke hvorfor jeg ingen varmt vand har i nogen af vores vandhaner eller bruser, der er 1. sal på huset. Fyret står i kælder.

Det startede med at det varme vand forsvandt på badeværelset på 1. sal. Derefter er det gået i resten af huset.

Vi har varme på radiatorerne.

Jeg har tjekket at der er vand på fyret, den står på 2,5 bar. Der er 65 grader i radiatorsiden og der er ca 65 grader på brugsvand.

Hvad kan der være galt...  hjælp...

Per

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der sidder med garanti noget varm vands prioritering som ikke virker normalt er det styret af en trevejs ventil men prøv at tage et billede af fyret så er det meget nemmer at hjælpe

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hvorfor kan jeg ikke se de billeder jeg sætter ind...
prøver igen....

ja den har så ikke nogen trevejs ventil (jeg kender en del til den kedel da jeg selv har haft en magen til)
Du kan prøve at dreje på den ventil(shunten) som sidder på billede 5.Hvis den sidder fast så lad enelig hver med at tage for hårdt fat da den så bare bliver utæt så.Hvis det ikke hjælper at dreje på ventilen(tror nu ikke det hjælper at dreje på den) eller den sidder fast så kan der være sket det at røret inde i varmvandsbeholder er tæret op så det rør der skal gå i bunden af beholder med kold vand er blevet utæt eller knækket så det kommer ud for oven i beholder i stedet for. Når det sker vil det varme og kolde vand blive blandet i beholder og det vil kun være "fis" kold det der kommer ud af hanen.(det var det der skete ved min beholder den sprang i øverigt læk ret hurtig derefter og kedlen blev skiftet til en ny)
Det eneste rentable du kan gøre ved dette er at udskifte kedlen til en ny(min besparelse på varme udgiftet faldt med 20%) men du kan naturligvis osse vælge at få sat en ny varmvandsbeholder op også proppe den gl beholder af. En ny beholder kan nemt kobles til den gl kedel men når jeg ser på billed 7 ser det ud som om at den er temmelig tæret .
ventilen der løber lidt er din overtryks ventil.Det er meget normalt at der kommer lidt vand fra den specielt når at du har 2.5 bars tryk på anlægget den skal åbne ved 2,5 bar (1 bar vil være mere end rigeligt med mindre du har mere end 10 meter op til øverste radiator)

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
tusinde tak for svar. Prøver at se på det..
Du siger, at der er 65 grader på brugsvand. Er det målt i varmtvandsbeholderen (VVB)?

Når du åbner for det varme vand i badeværelset kommer der så blot koldt vand ud eller sker der slet ikke noget?

Hvis der slet ikke sker noget når du åbner for det varme vand, så er der et sted, hvor rørene er stoppet til. Det kan være på tilledningen af koldt vand til VVB eller i varmtvandsrørene. Prøv da at masere alle eventuelle ventiler på vejen for at checke om de er stoppet og skidtet kan løsnes. Ellers må du have skilt rørene for at finde forstoppelsen.

Hvis der kommer koldt vand ud, så må det være forbindelsen mellem fyr og VVB, der er stoppet, så du må checke disse rør for forstoppelse.
Ptdanmark! Lige for at slå fast ... Du ved godt, at det ikke er radiatorerne du bader i... Ikke? Smid en ny varmtvandsbeholder op

 

Ptdanmark! Lige for at slå fast ... Du ved godt, at det ikke er radiatorerne du bader i... Ikke? Smid en ny varmtvandsbeholder op

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis