Rep af punkteret dæk - slange eller vulk?

To dæk med punktering (ikke i side eller skulder).

Nu er det en del år siden jeg er punkteret, og der smed man slange i - men det anbefales vist ikke i dag.
Så hvordan er fremgangsmåden i dag?

/Mulle

 

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lægger slange i, hvis jeg punkterer. Det har aldrig givet mig antydningsvist noget problem.
Men der dur kun, hvis dækket er stukket. En flænge eller revne kan naturligvis ikke klares på den måde. Så hedder det nyt dæk.

Med venlig hilsen
ktm

 

en nødløsning er en cykellap inden i dækket.
lapning indefra. slangeløst dæk.
men så kræver det også et par dækjern.
for at udføre opgaven.!!!
En lovlig lapning kan måske det rigtige sted udføres for en hund så måske det eneste sted jeg ikke vil spare.
René
Da jeg arbejde som automekaniker var det en lille rund lap med an lang tap på man trak igennem dækket, så den runde lap sad på indersiden, og tappen blev klippet af på ydersiden. det holder fint resten af dækkets levetid.

Og det er vist også den eneste måde man må lappe slangefri dæk, slange må man ikke bruge...

hvis du har et sted du kører til service fast, laver de det som regel for næsten ingen penge som en ekstra service for kunderne.
Annonce
Du må ikke lægge slange i et slangeløst dæk.
Det er der heller ikke grund til: i og med at dækket skal krænges af i den ene side for at få en slange i, så er det lige så nemt at reparere skaden ordentligt i stedet for.

MvH,

Bent.
Den indvendige side af carkassen er uegnet til slanger og slider på slangen. Få nu bare den prop i og kom videre mod jul.

 

Hvor skaffer man så dæk beregnet til slange, hvis man har fælge, der ikke er beregnet til slangeløs montgering?

Der er intet problem i at lægge slange i et dæk beregnet til slangeløs montering.
Det er afprøvet over adskillige hundredetusinde kilometer, også på lidt kvikke biler som Jaguar E-type V12.
Derimod er det en rigtig meget dårlig ide, at sætte slangeløse dæk på fælge, som er beregnet på slanger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det hele er meget enkelt.
Skaf dokumentation fra producenten på at de godkender ændringen på den bærendene konstruktion så kan du lovligt fortsætte turen med slange og sjove propper.
God fornøjelse og glædelig hjul

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis