Snyder tømrerne??

Her et oprids af min problemstilling:

Min overbo har haft vandskade der er bredt sig ned til mig. Der var MEGET vand imellem etagerne.
der har været forsikring på, og der er blevet hyret håndværkere på sagen. De har så efterfølgende været og hive mit loft på toilettet ned og skære et hul i væggen på 1 gange 1 meter, ca. Oz på toilettet. Så har de sat en blæser på for at få det til at tørre. Jeg snakkede med dem igår, og de vil i morgen komme og lappe det hul med den stump de skar ud.

Nu kommer problemet:  Jeg har haft en murer og en tømrer (mine venner) oppe ohg kigge på det, og de siger at der hverken er membran (gummihud) og vådrumsgips, så det med at de bare vil lappe hullet med det gamle, det må de ikke. Jeg tror selvfølgelig på dem, men hvordan er reglerne på det område?

På forhånd tak.


martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådrumsmembranen er på væg er kun påkrævet i vådzone - der hvor du har et bruseudtag, i dit gulv og 10 cm op ad væggen hele vejen.

Vådrumsgipsen er jeg i tvivl om eftersom de genbruger den eksisterende plade og det åbenbart ikke er vådrumsgips - kan forsikringen lastes for at dit badeværelse er af en dato hvor man ikke brugte vådrumsplader?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej

Igen noget vrøvl hpox:
Der er krav om 2 lag vådrumsgips i hele vådrummet, hvis man altså anvender gips som vægbeklædning.
Og nej, jeg gider ikke blive ved med at skulle dokumentere dine "fejlskud", så du må selv til at sætte dig ind i tingene!

Hvis man som her skal foretage en reparation, skal konstruktionen bare bringes i samme stand som om skaden ikke var sket.

Mit svar havde kun til formål at måle hvor hurtigt jeg kunne få en Nautrup til at gø!!!

Godt 9 timer tog det denne gang. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis