Købt døre og vinduer med mange fejl :(

Vi har for over et halvt år siden købt nye døre og vinduer i træ/alu til hele vores hus, i alt 17 elementer.

Det viser sig så at der er fejl på størstedelen af elementerne, vi tager kontakt til firmaet og de sender en montør ud som ødelægger vinduerne endnu mere, vi sender billeder til firmaet og der kommer en måneds tid efter en anden montør ud der skal rette op på fejlene og det resultat er heller ikke tilfredsstillende.

Vi kontakter fabrikken endnu en gang og deres salgschef møder op her på adressen og er rystet over det produkt vi har fået og det viser sig at der er fejl på 15 ud af de 17 elementer, hvilket vi også får på skrift fra firmaet.
Der bliver bestilt nyt aluminium til det udvendige, nye døre og det bliver så monteret her i starten af december hvor nogle af de andre fejl også bliver rettet, dog heller ikke så tilfredsstillende som man kunne have forventet.

Nu viser det sig så at det nye aluminium som er sortmalet er ridset , flere af sprosserne har sluppet glasset og finishen er generelt meget dårlig.

Jeg tager endnu en gang kontakt til firmaet og sender billeder derover og har nu snakket med deres kvalitetschef som giver mig ret i at det slet ikke er i orden det de har leveret! Han vil bestille ny aluminium endnu en gang (6 ugers leveringstid).

Og så til mit spørgsmål, nu er det 4. omgang de skal ud og reparere på de vinduer, det har været et meget langt og frustrerende forløb og har kostet mange tårer herfra, det er ikke billigvinduer vi har købt, der er vinduer for ca. kr. 78.000,-, har man slet ikke krav på noget kompensation eller noget?

Jeg mener, jeg er ikke tilfreds med den vare jeg har fået, men er nået dertil hvor at der er nogle af elementerne jeg bliver nødt til at leve med fordi jeg ikke magter den kamp, men jeg har ikke fået hvad jeg har forventet og vil aldrig føle at jeg har fået ny vinduer da de har været splittet ad flere gange.
 
Så hvordan står jeg her?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart kan du så vidt jeg er bekendt ikke få kompensation for dit døje med ifm. udskitningen. Dog er der hvis man f.eks. køber et elprodukt 2 gange med fejl mulighed for at lade handlen gå tilbage, men så henter de jo vinduerne Desuden tror jeg ikke denne lov gælder byggeri.

Ud fra mit syn på sagen, som du beskriver den, så synes jeg da du har fået en særdeles god behandling og de tager dig meget seriøst. Mange andre firmaer havde ikke leveret 2 x nye produkt, du var nok nærmere røget i bunken over klager og glemt. Jeg tror du skal være glad for deres service men selvfølgelig meget surt at produktet ikke er tip tip kvalitet.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Du kan ikke få kompensation fordi du ikke har list noget tab.

Endviderer har firmaet gjort hvad du har bedt dem om. Forsøgt at rette fejlene - hvad de i DK har ret og pligt til.

Forestil dig iøvrigt hvis firmaet havde været uvillig til at afhjælpe fejlene!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis