Vægtæpper

Engang var det ikke ualmindeligt, at man hang tæpper på væggene med et eller andet mønster på. Nogle var hjemmevævet og andre købt i udlandet.
Jeg kunne godt tænke mig at gøre det samme i mit soveværrelse, for at give lyddæmpning og give rummet lidt "varme" og hygge.
Men søger jeg på vægtæpper, får jeg bare gulvtæpper. Hvad kaldes sådanne tæpper, og hvor kan man evt. købe dem?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Axell
Jeg lavede i sin tid et ryatæppe i et kinesisk mønster i råhvid og blåt.Det blev så flot at vi ikke nænnede at gå på det,så vi satte en træliste i den ene ende og hængte det på væggen.Jeg ved ikke om man stadig kan købe gør-det-selv ryaer,men så har man da noget at gøre i de lange vintermåneder.Kan du bruge ide'en?god fornøjelse.
MVH.Lotte

 

Du kunne jo købe dig et ægte Persisk tæppe, til de priser ville jeg ikke nænne at gå på det 
Men ellers tror jeg du skal ind i sådan nogle butikker der handler med vare fra Østen Indien o.l.  de har som regel sådan nogle flotte tæpper og sarier der kan bruges til formålet.
Ellers må jeg finde nogle kludetæpper og hænge op

 

Skrevet af Axell på 14 dec 2011 17:49
Ellers må jeg finde nogle kludetæpper og hænge op

Hvad med et stort sengetæppe, de fås i mange flotte variationer og tykkelser. Og skal det være for at dæmpe lydene i rummet er tykke det bedste.
ok. Jeg kan prøve om jysk har nogen. Tror bare de er for bløde til at kunne hænge pænt på nogle søm.

 

Så kunne du jo sætte en liste i toppen, Jydsk er nok ikke lige stedet hvis du vil have noget med kvalitet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis