Gulvrenovering Hjælp

Hej LDS´er

På vores paracel hus fra 1965 er der indraget et gammelt redskabsrum/depot til beboligt værelse men i de 5 år vi har haft huset er der kommet fugt og mug på sokkelen inde i rummet. Jeg har nu slået hul i gulvet for at se hvordan det er opbygget. Det jeg ser er blandt andet at sokklen ikke er isoleret.
 
Jeg vil gerne ændre på det, og samtidig hæve gulvet så det kommer i samme niveau som i resten af huset men her er jeg kommet i tvivl om hvordan det gøres korrekt. Jeg har læst i "den lille lune" om terrændæk men er stadig i tvivl om placering af fugtspærre osv. Jeg har forsøgt at tegne opbygningen samt hvordan jeg forestiller mig at ændre det.

-Er der nogen der har forstand på dette? - er jeg meget taknemmelig for hjælp. Jeg har vedhæftet 3 tegninger til forståelsen 

Med Venlig Hilsen

Nio

Hej LDS´er På vores paracel hus fra 1965 er der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Orla

Ja, der har været fugt indvendigt på sokklen som rigtigt er af massiv beton. Mit færdige gulv slutter 20 mm over sokklen så hvis jeg ikke behøver murpap lodret indvendigt, kan jeg som du beskriver godt isolere tæt opad sokklens lodrette side med polystyren.

Jeg takker

MVH

Nio
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis