Resource svineri.

Vanvittige EU regler gør, at fiskere er nødt til at smide store mængder udmærkede spisefisk overbord, fordi kvote størrelserne er overskredet.

Jeg synes det er noget svineri, at disse fisk ikke udnyttes, derfor vil jeg gerne opfordre alle til at gå ind på: www.fishfight.dk og være med til at underskrive et protestbrev til EU, så vi forhåbentlig kan få ændret disse regler til det bedre.

Mvh. Kasper.

Ps. Hvordan får man sat et link ind? Link knappen giver dette resultat: http://tempuri.org/tempuri.html
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den overskrft kan så vendes til : overfiskningssvineri!

det vil jo være rart hvis der også er fisk i havene til vore børn og børnebørn.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej med jer.

Jeg er 100 % enig med jer.

Mht. at forbyde bifangster, er jeg ikke så sikker på, at det helt kan undgås at få bifangster.

Men man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at minimere det. Det jeg egentlig bare ville frem til er, at overfiskeri og bifangster eller ej. Så skylder man naturen (og vores børnebørn) at udnytte de resourcer, man nu en gang har hevet op af havet. Dvs. at æde rub og stub. Og FANDEME IKKE SMIDE FISKENE DØDE TILBAGE I HAVET!!!!!!

Når så det er sagt, går jeg selvfølgelig ind for, at man nedjusterer fangstkvoterne, så det kommer til at gå op med de fisk der er fanget. Hvordan det så skal gøres må klogere individer tage sig af.

Jeg er også enig i, at trawl fiskeri burde forbydes. Ikke alene ødelægges bunden, men trawlene hænger også til tider fast i vrag og stengrund, hvor de så fortsætter med at fiske. 

Mvh. Kasper.
Jeg er ganske enig med jer i at der er et problem omkring fiskeriet og reglerne derfor,
dog vil jeg indskyde at trawl ikke nødvendigvis bør forbydes.
jeg så sidste år en udsendelse der handlede om et firma (mener de var fra Hirtshals) som arbejdede på at udvikle nye typer trawl, som minimerede bifangsterne, samt var væsentligt bedre ved havbunden :-)
http://2.naturerhverv.fvm.dk/selektive_trawl.aspx?ID=32703

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis