Dryp fra udluftningskanal og brun plet fra loftet!

Hej .... Under isoleringen af mit loft, skiftede og flyttede jeg røret fra udluftningskanalen til badeværelset. Tidligere var der et PVC-rør ned midt i rummet og skråt ud til siden til udluftningen i badeværelset. Det blev skiftet ud med et flexrør, der blev ført ned langs taget (hælning på 45 grader) og lagt isolering langs siderne af det. MEEN! nu drypper der vand ned i badekaret hele tiden, uanset vejret og om vi har været i bad eller ej! Hvad skal jeg gøre?

Når det bliver badeværelsets tur til renovering, skal der monteres en el-ventilator. Badeværelset ligger midt i huset, altså ingen ydermure og ingen vindue, og udluftningen sidder i loftet.

Samtidig er en brun plet begyndt at gro omkring udluftningen, og den bliver mørkere og mørkere


 


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kondens.
Og det fremkommer fordi dit flexrør ikke er isoleret godtnok.


Emnet er gennwemtygget nedenstående! :o)
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/sendto/aff/4/aft/167607
Det kan det godt. men det er jo lidet sansynligt.

Fordi kondensen dannes når den varme luft trækker op i røret, afkøles og fugten i luften kondenserer. (Relativ fugtighed og den slags :o))

Det er meget sansynligt at flexslangen og klapventilen er samlet på en sådan måde at kondens ledes ud i loftbeklædningen.

man tilstræber derfor altid at slanger og ventiler osv. samles på en sådan måde at kondens lige netop bliver inde i røret og drypper ud gennen ventilen.
Der findes såkaldte kondenskraver til samme formål.
Ok, mange tak skal du have Så må jeg på indkøb
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis