Ekstra plugin?

Når jeg bruger Chrome, får jeg hele tiden en besked i en gul linie i toppen af skærmen lige under adresselinien. om at jeg skal installere et ekstra plugin. 
Når jeg så klikker på knappen, der siger, Installer plugin, sker der ikke en skid. Den gule linie forsvinder bare. 
Så er der et link til, hvis man har problemer med at installere. Så prøver jeg alverdens ting ud fra de anvisninger, men jeg får slet ikke de valgmuligheder, f.eks. ikke muligheden for at gemme lortet.
Jeg har mindst prøvet 50 gange, og kan absolut ingen vegne komme.

Når jeg bruger IE, er det lidt det samme, men ikke så konsekvent og vedholdende som med Chrome. 
Men efter en forbandet omfattende opdatering til vistnok noget med en version 9, er den almindelige adresselinie forsvundet i IE, og jeg kan f.eks. ikke længere kopiere et link og lægge det ind i nogen adresselinie længere, så derfor gider jeg ikke IE længere.
Der er dog en kort linie, hvor jeg godt kan lægge et link ind, men så ryger det bare ind i en søgemaskine, som ikke kan finde det jeg gerne vil åbne.

Er der nogen, som har en ide om, hvad jeg gør galt?
Har min PC en blokering for sådanne plug in, og hvordan mon det kan fjernes?
Og kan det være rigtigt at IE ikke længere benytter en normal adresselinie?

Æv, hvor man kan spilde meget tid på dette.

Med venlig hilsen
ktm

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender ikke chrome, men i IE kan du prøve at nulstille den tilbage til standard. Det gøres i internet options på advanced fanen. Jeg har engelsk udgave, så ved ikke hvad det hedder i en dansk. Det kan godt være du har fået installeret et eller andet snask.
I IE 9 er adresselinien kombineret adresse og søgefelt. Det kan slås fra i internet options search settings.

jeg kender ikke chrome, men i IE kan du prøve at nulstille den tilbage til standard. Det gøres i internet options på advanced fanen. Jeg har engelsk udgave, så ved ikke hvad det hedder i en dansk. Det kan godt være du har fået installeret et eller andet snask.
I IE 9 er adresselinien kombineret adresse og søgefelt. Det kan slås fra i internet options search settings.

Det fandt jeg så, men så står der:

Du bør udelukkende gøre dette, hvis browseren er i ustabil tilstand

Hvordan afgør man om browseren er i ustabil tilstand?
Hvad sker der mon så af forfærdelige ting. hvis jeg gør det, og browseren så alligevel ikke var i ustabil stand??

Den anden synes jeg ikke lige jeg kan finde, men min er også på dansk, og så kan det jo hedde noget helt andet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Den ruller den tilbage til som var den nyinstalleret. så alle 3.parts plugins bliver slået fra, cookies bliver slettet osv. Nu skal man aldrig love noget, men jeg har før gjort det uden problemer og mange firmaers suport anbefaler det hvis det er helt i ged.

Søge opsætningen er i internet options på første fane "general" her trykkes på "settings" ud for change search defaults
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis