Problemer med motoren i Opel Corsa 1,0 EKO

Hej derude.

Her er følgende ting jeg bøvler med:

Punkt.1 -  Lidt langtid om at starte (ca. 2 sek) og virker som væren noget død

Punkt.2 -  Langtid om at slukke (ca. mellem 1-3 sek)

Punkt.3 -  Når jeg triller rundt i den og slipper speederen laver den en form for hård motor ned bremsning (Skal virkelig tænke mig hvilket gear jeg køre i!!! og det er uanset, hvor langt jeg har kørt i den på en dag)

Punkt.4 -  I hård modvind vind kan jeg ikke køre i 5 gear ved 80-90 km/t for så begynder motorlampen at lyse - Der triller jeg så ind til siden og slukker bilen venter 5 sek og starter op igen... Køre så derefter i 4 gear uden problemer.

Punkt.5 -  I hård/lidt over alm. modvind synes jeg at have lagt mærke til at den har svært ved at blive varm, men vender jeg bilen på vej og køre med medvind går der ca 1 min så er det ikke til at være i bilen pga varme...

Punkt.6 - Næsten uanset hvor langt jeg køre i den bliver den aldrig varm via måleren i instrumentbrættet. Ved andre biler ligger den som regel lidt under midt, hvilket jeg synes er ret mystisk.

Punkt.7 -  Jeg har testet, hvor langt den kan køre på en tank og der får jeg virkelig gråhår i hovedet.

test.1 ca. 630/650 km på en tank, hvor der ca var 2 streger inklusiv reserve tank tilbage
(Fyldte tanken helt op, da der var billig benzin og begyndte test.2 derefter)
test.2 627 km og nålen står halvvejs i reservetanks felt.
Bilen har lige været igennem synshallen uden nogle bemærkninger!


Til Punkt.3 - Jeg vil lige sige jeg aldrig har kørt en bil, hvor jeg ligner en der sidder og headbanger til døds metal når jeg skal ned og købe ind. Det er voldsom irreterne at den ikke har den der bløde overgang som alle andre biler - Eller skal det bare være sådan i en Corsa? Ved godt den 3 cylinder, men det burde ikke have så voldsomme udslag. 

Bilen er en:
Opel Corsa 1,0 EKO
1997
ca 238.000 km på bagen

Nogle, der kan hjælpe mig med opklare bare nogle af disse mysterier vil jeg blive glad.

Venlig hilsen
Asker Dalsgaard
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den trænger til at komme i testeren hos Opel og få service! En anden sag er, at det ER en tre-cyl bil og ikke speciel økonomisk at køre i udenfor bymæssig bebyggelse. 90 km/t i hård modvind er nok grænsen for, hvad 5. gear kan klare med de par heste. M.h.t. kabinevarme, kan man imødegå problemet med af dækning af dele af køleren. Evt. skal der en ny termostant monteres. Det lyder som om du lige har fået den, så prøv at køre den hårdt en times tid, måske den er kokset til. De små motorer skal køres livligt. Der ligger også faremomenter omkring indsprøjtningen, hvor luftspjældet har det med at sode til. At den ikke starter så villigt, kan ligge i et batteri der synger på sidste vers, eller et sæt tændrør der er færdige. Kig dit luftfilter efter. En del værksteder glemmer at skifte eller overhovedet checke det. Hvis det er snavset kan der ske underlige ting - bl.a dårlig økonomi.

 

Hm... Du har ganske ret Uldal - Har lige købt den for ca 1½ måned siden (af en mekaniker, lol)

Men de svar du kommer med, lyder ganske fornuftige... =)

Jeg har godt nok aldrig kørt i en 3 cylinderet bil før nu... Men taget til efterretning at den skal køres livligt... For har enlig kørt som en gammel bedstemor  
Kan forstå jeg har valgt den forkerte bil, da jeg bor i Ulfborg og der er min. 25 km til provinsbyerne og selve byens længde er vist max 2,5 km lang  Hm...

Det med batteriet, kan du godt have ret i da polerne godt kunne klare en børstning...
Men har en del ting der skal ses op på...

Der er nogle ting, der skal tjekkes op på så... Jeg siger i hvert fald mange tak for din tid og ekspertise, Uldal

Glædelig jul og et godt nytår får du også lige med på vejen herfra, Ulfborg...

Hilsen Asker

 
Sæl tak ... Kom bare igen og god jul

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis