Fasevende cirkulation pumpe

Hej mit fyr har lige knaldet sikring og jeg få Vvs firmaet ud de siger så at det er cirkulations pumpe som er brændt at grundet den har været fasevendt det er et vaillant 146 kan det virkeligt passe jeg tænke filmen spole da heller ikke baglæns fordi man vende stikket på fjernsynet
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det en trefaset pumpe? Hvis det ikke er det, kan man ikke tale om at fasevende i elektrisks forstand. Enfasede pumper kører normalt i den retning, fabrikanten har bestemt.

Sikringen kan jo være brændt over fordi pumpen er er defekt. Det kræver en måling på selve pumpe for at afgøre det.

 


fase
Han påstod at den var vent i stikketkontakten og det var derfor pumpen var brændt af i fyret så han bad mig vende stikket om i stik kontakten da jeg vente det sagde nu virke det han målte mellem fase og jord på fyret og sagde han kun måle 220 volt og den derfor var fasevendt og når jeg vende stikket så kunne har ikke jeg tænke et det ikke bare fordi pumpen er kortsluttet og når jeg vende stikket så målet han nul i stedet for fase skal lige siges at der ikke er jord i stikket derfor kan jeg vende det da de ikke har fået lavet mit jordspyd endnu men det kommer i efter jul.
Han påstod at den var vent i stikketkontakten og det var derfor pumpen var brændt af i fyret så han bad mig vende stikket om i stik kontakten da jeg vente det sagde nu virke det han målte mellem fase og jord på fyret og sagde han kun måle 220 volt og den derfor var fasevendt og når jeg vende stikket så kunne har ikke jeg tænke et det ikke bare fordi pumpen er kortsluttet og når jeg vende stikket så målet han nul i stedet for fase skal lige siges at der ikke er jord i stikket derfor kan jeg vende det da de ikke har fået lavet mit jordspyd endnu men det kommer i efter jul.
Der er egentligt kun en grund til det skal sidde rigtigt, fordi alle sikkerheds tingene skal bryde fasen.
Præcis LL1 har siger vandmangel sikringen og pumpen er stået af fordi den er fasevendt i stikket der sidder i stik kontakte hvor den har siddet det sidste halve år men han siger der først sker nået efter et stykke tid og at han har set det på mange gasfyr synes bare det lyder som en gang vås fordi han ikke kan finde ud af og fejl finde rigtigt. Men vil gerne være sikker i min sag om at man ikke kan fasevendt et gasfyr inden jeg ringe til Vvs firmaet og brokke mig over deres mand så håber der er nogen der ved det med sikkerhed

Ja det er ligegyldigt rent funktionsmæssigt, hvordan du vender stikket.
Og er din stikkontakt korekt monteret, afbryder den jo altid fasen.
Selvom fase og nul skulle være ombyttet i kontakten, er det ligegyldig for funktionen af fyret.
Dog kan de måske give, en manglende jord til fyret skylden

mvh jens

Hej Mr maggo

Du kan jo spørge din vvs mand, om hans tallerken i mikro ovnen kører den rigtige
vej rundt, for ellers skal han jo bare vende stikket inden den brænder af.

På 220v altså (1fase + 1nul) kan man ikke fasevende ved at vende stikket, men
man kan vende fase og nul, og da det er 220v vekselspænding er div. 220v produkter
pærer, tv, radio, emhætter, osv. ligeglade med om fasen er i en blå eller brun ledning,
det er som LL1 siger kun af sikkerhedsgrunde, men da stikket er sat i en stikkontakt
må man gå ud fra at denne afbryder fasen (hvis stikkontakten monteret rigtigt).

ALTSÅ INGEN RISIKO FOR AT SKADE PRODUKTET SOM ER SAT I EN 220V STIKKONTAKT

M.V.H.

Georg Gearløs

Har haft A-certifikat og arbejdet med gasfyr siden 2003, og har aldrig hørt den årsag.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis