Tætning af ekspanderende fugebånd?

Hej,

Jeg fik i september monteret et Velfac 200 vinduesparti, som blev fuget med et ekspanderende fugebånd. Nu hvor der står en strid vind fra vest med en masse regn drypper det ind foroven og forneden ved vores nye vindue - og ikke så lidt endda  

Jeg går ud fra at vandet kommer ind i den side af fugebåndet der ikke er klæbet på selve vindueskarmen så jeg tænker at jeg måske kan lægge en tynd byggefugestrimmel i den side - eller er det en dårlig ide???

Mellem vindueskarm og mur er der isoleret med polyskum, som nu er blevet gennemblødt - vil det tørre af sig selv når fugebåndet er blevet tætnet eller skal det fjernes og byttes med nyt??

Tak for jeres hjælp!
Ole


Ole
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lille skitse til spørgsmål om byggefuge ved fugebånd...

Ole
orcf.

Har du fået en prof. til at lave fugen kan du kalde på den håndværker, noget tyder på at det ikke er lavet omhyggeligt nok.

Fugebåndet skal klæbes på vindues karmen med den selvklæbende tape.

Og den form for fugning skal allerhelst udføres ved min. 15 -20 gr varme, ellers bruges en varmeblæser, en føntørre kan til nød bruges til formålet men helt godt er det ikke.

Ekspanderende fugebånd skal afkortes med ca 10% overlængde, som jeg lige husker det i skrivende stund.

Du kan også se en monterings video fra Ilmod fugebånd, noget sent godt nok men måske en god ide at se inden der begyndes

Den våde polyskum ville jeg fjerne ellers vil den aldrig eller være meget længe om at tørre op, især hvis det er et trævindue du har fået sat i.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis